اختصاص ۳۹۸ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی به چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4011357
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

اختصاص ۳۹۸ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی به چهارمحال‌وبختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از اختصاص ۳۹۸ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی به چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ۱۷۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان، راه روستایی، آبخیزداری و آبخوان‌داری و مدارس توسط مجلس شورای اسلامی برای هزینه‌کرد این اعتبارات طراحی شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ۱۶ آبان‌ماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ باید تا ۱۵ آذرماه آماده ارائه شود، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در اسرع وقت برنامه‌های پیشنهادی خود برای لایحه بودجه را ارائه دهند تا این برنامه‌ها جمع‌بندی و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود، اگر دستگاهی برنامه پیشنهادی خود را ارائه ندهد، سازمان برنامه و بودجه خود برنامه این دستگاه را پیشنهاد خواهد داد.

شهریارپور با بیان اینکه چهار رویکرد کلان در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، گفت: این رویکردها شامل رشد اقتصادی با تمرکز بر ارتقای بهره‌وری، ایجاد ثبات اقتصادی، عدالت محوری و مبارزه با فساد و تغییر ساختار بودجه و تامین مالی اقتصاد است.

وی با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی در کشور در سال ۱۴۰۱ حدود هشت درصد تعیین شده است، عنوان کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از رشد اقتصادی در کشور ۷.۶ درصد است و بودجه نیز بر همین اساس توزیع می‌شود، همچنین باید سهم رشد اقتصادی در شهرستان‌ها و بخش‌ها به‌صورت جداگانه در بودجه ۱۴۰۱ تعیین شود.

شهریارپور با تأکید بر اینکه در سال آینده پروژه جدیدی در چهارمحال و بختیاری آغاز نخواهد شد، گفت: تنها در صورتی پروژه‌ای کلنگ‌زنی خواهد شد که دارای اهمیت بالایی باشد، همچنین در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات بر اساس برنامه‌های اجرایی هر دستگاه تخصیص داده می‌شود و بودجه به‌صورت منفرد توزیع نخواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در سال آینده نسبت به فروش اموال و املاک مازاد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری توزیع و مبادله موافقت‌نامه برای آن‌ها انجام شده است، توضیح داد: همچنین از ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۲۰۷۰ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده و برای ۸۸ درصد این اعتبارات موافقت‌نامه مبادله شده است.

شهریارپور از اختصاص ۳۹۸ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی به چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ۱۷۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان، راه روستایی، آبخیزداری و آبخوان‌داری و مدارس توسط مجلس شورای اسلامی برای هزینه‌کرد این اعتبارات طراحی شده است که ۲۰ درصد اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان و راه روستایی قابلیت جابجایی دارد.

انتهای پیام
captcha