اطلس دسترسی دانش‌آموزان لرستان به فضای مجازی تهیه شده است
کد خبر: 4010433
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

اطلس دسترسی دانش‌آموزان لرستان به فضای مجازی تهیه شده است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه کرونا فرصتی برای چرخش از آموزش معمول به آموزش مجازی بود، گفت: اطلس دسترسی دانش‌آموزان لرستان به فضای مجازی تهیه شده است.

عیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز، ۱۲ آبان در نشست تخصصی بررسی تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان که به مناسبت سیزدهم آبان برگزار شد، اظهار کرد: بیست ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد کمااینکه هر پدیده‌ای در کنار مسائل و مصائب فرصت‌هایی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کرونا فرصتی برای چرخش از آموزش معمول به آموزش مجازی بود هرچند در اسناد بالادستی به آموزش‌های فضای مجازی تعریف شده بود اما تا قبل از کرونا به آن کمتر توجه می‌شد، ادامه داد: طبق تحقیقات علمی آموزش مجازی در بهترین حالت ۵۰ درصد آموزش‌های حضوری اثربخشی دارد از طرفی باید محتوا و برنامه درسی ما برای آموزش مجازی تعریف شده و معلمان برای آموزش مجازی آموزش دیده باشند.

سهرابی با تاکید بر اینکه شعار آموزش تعطیل نیست با آموزش مجازی محقق شد به تشریح مسائل و مشکلات آموزش‌های مجازی پرداخت و با اشاره به اینکه افت کیفیت آموزشی چالش فعالیت‌های مجازی بود، خاطرنشان کرد: چالش دیگر گسترش بی‌عدالتی در آموزش مجازی بود این در حالی‌است که عدالت آموزشی از آرمان‌های نطام تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با تاکید بر اینکه به استناد آمار سامانه خوداظهاری دانش‌آموزان، ۷۱ هزار دانش‌آموز لرستانی به وسائل الکترونیکی دسترسی ندارند از طرفی ۴۱۹ مدرسه لرستان در مناطقی هستند که امکان ارتباط الکترونیکی ندارند و آموزش‌های آنان از طریق تلویزیون یا دیگر روش‌های آموزشی است، افزود: اطلس دسترسی دانش‌آموزان لرستان به فضای مجازی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تایید ستاد کرونا برای بازگشایی مدارس لرستان، دانشگاه علوم پزشکی کاسه داغ‌تر از آش شده است، افزود: سلامت صرفا ابتلا به کرونا نیست بلکه در این راستا باید ابعاد مختلف سلامت دانش‌آموزان از لحاط روانی، روحی و جسمی را مورد بررسی قرار گیرد و نباید تجارب استفاده از فضای مجازی را کنار بگذاریم.

انتهای پیام
captcha