شیوه تربیتی پیامبر اکرم(ص) ترویج داده شود
کد خبر: 4007161
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
مدرس حوزه و دانشگاه:

شیوه تربیتی پیامبر اکرم(ص) ترویج داده شود

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تمام حالات پیامبر اسلام برای بالا بردن کمالات انسان و نشان دادن طریق سعادت است، گفت: شیوه تربیتی پیامبر اکرم(ص) را باید در هفته وحدت ترویج داد و نبابد به هفته وحدت فقط به‌عنوان یک بحث صرفاً سیاسی نگاه کرد.

بررسی حالات ولی خدا برای کسب معرفت استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مصطفی تیموری، مدرس حوزه و دانشگاه، ۳۰ مهرماه در سلسله‌نشست‌های بصیرت‌افزایی و روشنگری مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان ویژه طلاب مدارس علمیه خواهران لرستان که به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با موضوع «تبیین سیره نبوی» با محوریت تربیت نوجوان، در بستر فضای مجازی برگزار شد، با تأکید بر لزوم بازنگری در سیره نبوی در هفته وحدت، اظهار کرد: بررسی حالات ولی خدا برای کسب معرفت انسان است.

وی با اشاره به اینکه فایده ورق زدن سیره و تاریخ انبیا به خود انسان می‌رسد، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به خُلق عظیم پیامبر اکرم(ص) می‌نازد از طرفی قرآن برنامه سعادت بشریت را بیان می‌کند.

تیموری با بیان اینکه با وجودی که پیامبر اسلام بالاترین اخلاق را در بین بشریت دارد اما از خدا مرتبه‌ای بالاتر از حُسن اخلاق را درخواست می‌کند، گفت: شیوه تربیتی پیامبر اکرم(ص) را باید در هفته وحدت ترویج داد و نباید به هفته وحدت فقط به‌عنوان یک بحث صرفاً سیاسی نگاه کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه تمام حالات پیامبر اسلام برای بالا بردن کمالات انسان و نشان دادن طریق سعادت است، گفت: اولین چیزی که از سیره نبوی برداشت می‌شود آن است که رفیقی مانند خدا برای انسان نیست و خدا همیشه با ماست و نباید اوصاف الهی را فراموش کرد.

تیموری با تأکید بر اینکه ما هنوز نتوانستم با فرهنگ ولی خدا پیش برویم، اظهار کرد: کلام پیروان ولی خدا باید آرام باشد و در هفته وحدت به دنبال ساختن درون تحت نظارت ولی خدا باشیم.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اعضا و جوارح پیروان ولی خدا باید تحت نظارت خدا باشد، افزود: تنها چیزی که ما را در رسیدن به اخلاق نبوی کمک کند عمل به تکالیف الهی است، از طرفی باید از خدا بخواهیم که نقطه اوج اخلاق را به ما بدهد‌.

وی با اشاره به اینکه پیرو ولی خدا باید به دنبال تحول درونی باشد و در این راه سختی‌ها و مرارت‌ها را تحمل کند، یادآور شد: پیروان ولی خدا در هفته وحدت باید الگوی تقویت اشتراکات مذهبی باشند، چراکه راه رسیدن به تمدن اسلامی، وحدت مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha