بهره‌گیری از نخبگان شرط عبور از بحران‌هاست
کد خبر: 4007008
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
آیت‌الله مبلغی تاکید کرد؛

بهره‌گیری از نخبگان شرط عبور از بحران‌هاست

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بهره‌گیری از نخبگان را شرط عبور از بحران‌ها دانست و گفت: رکود و مایوس شدن بدترین حالت برای جامعه اسلامی است.

بهره‌گیری از نخبگان؛ شرط عبور از بحران‌هابه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، پنج‌شنبه ۲۹ مهر در جمع طلاب و دانشگاهيان شهرستان كوهدشت، اظهار کرد: گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف ازجمله در فرهنگ بسیار اهمیت دارند و یکی از راه‌های فعال‌سازی فرهنگ، تقویت این گروه‌های مرجع است.

وی با اشاره به اینکه قرآن این را تایید می‌کند که طایفه، گروه مرجع و جایگاه اجتماعی در راه خیر و پیشرفت جامعه ایفا نقش می‌کنند، افزود: امام علی(ع) وقتی می‌خواستند سخن از کارهای نیک در فضایل اجتماعی به عمل آورند، بر گروه‌های مرجعی که حسب‌ها و حالت خانوادگی اصیل داشته و اهل شجاعت، سخاوت، تعهد، نجابت پیشه، بیوتات و خانواده‌های صالحه بودند، تاکید می‌کردند.

آیت‌الله مبلغی، تقویت گروه‌های مرجع را لازمه پیاده‌سازی مبانی رهبر معظم انقلاب و فرهنگ ناب در جامعه دانست و با اشاره به اینکه دانشجویان و طلاب از گروه‌های مرجع موثر هستند، خاطرنشان کرد: اگر آمران نهی از منکر در حاشیه جامعه باشند نمی‌توانند ارزش‌های اسلامی را در جامعه جلو ببرند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در جهت دین خدا، حل مشکلات مردم، توسعه عدالت، کمک به انقلاب اسلامی، احیای مسجد، محیط زیست و آب قدم موثری برداریم باید اجازه دهیم مهندسان انقلابی طرفدار انقلاب به عنوان گروه مرجع در حوزه‌های مختلف حرفشان را بزنند، اظهار کرد: اگر فساد اداری رونق دارد ناشی از این است که گروه‌های مرجع به‌دنبال تحول جامعه از درون جامعه بر نمی‌خیزد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن منطقی وجود دارد که هر مجموعه‌ای باید گروه شاهد باشد، شهادت را گواه بودن و اشکار کردن حقیقت‌ها در فضای جامعه معنا کرد و گفت: گواهی دادن یک معنای عام دارد مثلا وقتی می‌گوییم شهید چرا شهید است چون گواه حق بوده و با شهادت راه را باز کرده و ما را هوشیار می‌کند.

آیت‌الله مبلغی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) شاهد، اسوه و الگوی ماست و ما به عنوان ملت باید گواهان بر دین باشیم، افزود: آنچه در منطق دین مطرح است گواه بودن با حق است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امر به معروف به مثابه فرایندی است که از دل جامعه بایستی تعریف شود، نه اینکه به صورت یک امر در حاشیه تعریف شود، افزود: امر به معروف باید در دل جامعه امتداد یافته و ایجاد شود و در آن صورت است که نیکی در جامعه مستقر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطالبه‌گری به حق مردم را نشانه سرزندگی جامعه دانست و با اشاره به اینکه در مکتب رهبر معظم انقلاب مطالبه‌گری نشانه انقلابی‌گری است، خاطرنشان کرد: کوهدشت یک عالم و جهانی از استعداد جوان و دانشگاهی بسیار بالا است به طوری‌که معدل این شهرستان دارای یک درخشش خاص است و استعداد نهفته و نیروی انسانی در آن موج زده و حرف اول را می‌زند.

آیت‌الله مبلغی با تاکید بر اینکه شهرستان کوهدشت سطح سرزندگی و درایت بالایی داشته و به نظام و انقلاب وابستگی شدیدی دارد و این نیز موجب بالا بودن سطح مطالبات آنان است، گفت: رکود، بی‌تفاوتی و مایوس شدن بدترین حالت جامعه‌ای است که انقلاب اسلامی آن، سرزنده و پویا است پس بایستی در راستای مطالبه‌گری به حق تلاش کرد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری مدیریت، راهبرد و بهره‌گیری از نخبگان را شروط عبور از بحران‌ها برشمرد و گفت: حضرت یوسف(ع) در آن زمان هم مدیریت نیرومندی داشت هم دارای راهبرد مطلوبی بود‌ و نگاه به آینده داشت و موفق بود.

وی با بیان اینکه به آینده چشم دوختن راهبرد است و اگر راهبرد نباشد به روزمرگی دچار خواهیم شد، اظهار کرد: لرستان بدون راهبردهای علمی برگرفته از آرا اندیشمندان نمی‌تواند از این بحران کنونی و فلاکتی که در بخشی از نقاط، به آن دچار شده است، عبور کند و داشتن دکتر زیویار پیش شرط آن است و باید زیر نور راهبردها حرکت کرد و شرطش این است نخبگان لرستان به میدان بیایند.

وی وجود آب را پیش زمینه پیشرفت هر شهر و کشور دانست و با اشاره به اینکه کوهدشت در وضعیت مخاطره‌ای بی‌آبی زیادی قرار دارد، افزود: حیات مردم و کشاورزان به آب بستگی دارد، احداث سد معشوره هم برای این شهرستان و هم تمام استان اهمیت دارد.

انتهای پیام
captcha