ثبت ۸۵ وقف جدید در آذربایجان غربی
کد خبر: 4003131
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

ثبت ۸۵ وقف جدید در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که با احتساب آنها مجموع موقوفات استان به ۶ هزار و ۹۰۰ موقوفه می‌رسد.

ثبت ۸۵ وقف جدید در آذربایجان غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که با احتساب آنها مجموع موقوفات استان به ۶ هزار و ۹۰۰ موقوفه با ۴۲ هزار رقبه می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر درآمد موقوفات استان در سال جاری افزود: امسال درآمد موقوفات استان تاکنون برابر با ۱۵۱ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان رتبه پنجم کشوری در زمینه تثبیت مالکیت موقوفات دارد، ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۹۵۰ سند تک‌برگی اخذ شده که ۳۰۰ مورد آن مربوط به موقوفات خوی بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین در نیمه نخست امسال تعمیر و مرمت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع از عرصه و اعیان رقبات و موقفات استان با اعتبار بالغ بر ۴۱۵ میلیون تومان انجام شده است.

حجت‌الاسلام جوانبخت افزود: اخذ اعتبار بلاعوض از بنیاد مسکن کشور به مبلغ ۳ میلیارد تومان برای مرمت و تعمیر تکیه حضرت‌ابوالفضل(ع) چایپاره، اتمام پروژه مسجد سیلوه پیرانشهر به مساحت ۶۰۰ مترمربع، انعقاد قرارداد اجرای پروژه gis با اداره‌ کل پست استان به تعداد سه هزار رقبه، خرید رقبه یک واحد مسکونی برای امامزاده سیدبهلول خوی به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان و تکمیل بقعه محمدبن‌خلیلان ارومیه به مساحت ۲۰۰ مترمربع با هزینه یک میلیارد تومان شهرداری ارومیه از جمله طرح‌های عمرانی در نیمه نخست امسال است.

 

انتهای پیام
captcha