فرهنگ حسینی با زبان هنر تبیین و معرفی شود
کد خبر: 4002305
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان:

فرهنگ حسینی با زبان هنر تبیین و معرفی شود

سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان با اشاره به اینکه عشق به ائمه‌ اطهار(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) با دل و جان‌ پیروان راستین آمیخته است، گفت: اگر این فرهنگ با زبان هنر تبیین شود به مراتب تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، امین سلاحورزیان، سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان در مراسم اختتامیه و تجلیل از منتخبان دهمین سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» که به‌ همت معاونت فرهنگی، سازمان دانشجویان و مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاددانشگاهی واحد لرستان برگزار شد، در سخنانی با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری پیام‌آور اخلاق و رحمت حضرت محمدمصطفی(ص) و همچنین شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) و شهادت علی ابن موسی‌الرضا(ع)، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‎عنوان نهادی علمی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه‎های مختلف در کشور نقش‎آفرینی می‎کند.

وی با بیان اینکه عاشورا از مهمترین واقعه‎های تاریخ تشیع بوده و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بزرگ‌ترین حرکت تاریخ در راستای آزادگی انسان‎هاست، اضافه کرد: فرهنگ عاشورایی سینه به سینه به نسل‎های بعدی منتقل می‎شود.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه عشق به ائمه‌ اطهار(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) با دل و جان‌ پیروان راستین آمیخته است، ادامه داد: اگر این فرهنگ با زبان هنر تبیین شود، تأثیرگذاری به مراتب بیشتری خواهد داشت.

سلاحورزیان با بیان اینکه در همین راستا جهاددانشگاهی با نگاه مذهبی خود اقدام به برگزاری سوگواره «مَحرم مُحرم» کرده تا دید و نگاه تازه و عمیق‎تری نسبت به این آیین صورت پذیرد، اظهار کرد: سعی در به تصویر کشیدن هر چه باشکوه‎تر این عشق و ارادت عاشقان ولایت داشته‎ایم و خوشبختانه امسال نیز دهمین دوره آن با استقبال خوب هنرمندان به پایان رسید.

یادآور می‌شود، در سوگواره امسال 120 اثر به دبیرخانه ارسال و آثار دریافتی تحویل هیئت داوران این سوگواره شد که پس از داوری عکس‌های دریافتی به دبیرخانه نفرات برتر معرفی و با اهدای تقدیرنامه و جوایزی تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha