حوزه‌های علمیه مهم‌ترین رکن جامعه‌پردازی هستند
کد خبر: 4001428
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

حوزه‌های علمیه مهم‌ترین رکن جامعه‌پردازی هستند

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به جایگاه بی‌بدیل این مراکز، آن‌ها را مهم‌ترین رکن جامعه‌پردازی در گام دوم انقلاب توصیف کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، نخستین اجلاس مسئولان مدارس علمیه استان فارس در سال جاری امروز، 8 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در این مراسم جایگاه حوزه‌های علمیه را جایگاهی بی بدیلی توصیف کرد و افزود: حوزه‌های علمیه در گام دوم انقلاب مهم‌ترین رکن جامعه‌پردازی هستند.

وی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در کنار ارکان دیگر مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش آفرینی دارند، لذا همه برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می شود به منظور حمایت، انضباط، رشد و پیشرفت حوزه‌های علمیه در مسیر جامعه‌پردازی خواهد بود.

استوار میمندی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مراکز حوزوی استان فارس اشاره کرد و گفت: مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: استان فارس پس از تهران بزرگترین استان دارای مدارس علمیه با ۵۰ مدرسه علمیه و ۳ هزار طلبه در حال تحصیل است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس ادامه داد: حدود ۳۰۰ استاد در حوزه علمیه استان فارس مشغول به تدریس هستند و همچنین حدود ۴۱ مسئول مدرسه در حال پشتیبانی از مدارس هستند.

یادآور می‌شود، در پایان این اجلاسیه از چهار نفر از مسئولان مدارس علمیه سطح استان فارس تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha