برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در دورود
کد خبر: 3999968
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در دورود

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه دورود از برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» همزمان با اربعین حسینی از میدان کربلای دورود به‌ سمت آستان مقدس امامزاده زید بن علی(ع) این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم نمادین پیاده‌روی اربعین در دورودحجت‌الاسلام علی ارکبان، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم، دوشنبه، پنجم مهرماه مصادف با اربعین امام حسین(ع) ساعت 9 از میدان کربلای دورود به‌ سمت آستان مقدس امامزاده زید بن علی(ع) این شهرستان برگزار می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه 20 موکب در این مسیر از عزاداران اربعین حسینی و هیئت‌های مذهبی پذیرایی می‎کنند، افزود: این برنامه شامل قرائت زیارت اربعین، سخنرانی، روضه‌خوانی و اطعام است.

ارکبان با بیان اینکه در همه بقاع متبرکه امامزادگان دورود مراسم عزاداری اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‏‌شود، اضافه کرد: در مسیر این پیاده‌روی نمادین غرفه‌های پاسخگویی جهت پاسخ دادن به سؤالات و شبهات مردم برپا می‎شود.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دورود در ادامه به حمایت اوقاف و امور خیریه از اقشار آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: طی ماه‌های محرم و صفر از محل درآمد موقوفات با نیت کمک به نیازمندان و همچنین با حمایت خیرین و نیکوکاران این شهرستان بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب طرح «مهر تحصیلی» و پخت غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان در قالب طرح «شمیم حسینی» را بخش دیگری از فعالیت‌های اوقاف دورود با همکاری و مشارکت خیرین برشمرد.

انتهای پیام
captcha