دفاع مقدس گنجینه‌ای از حماسه و معنویت است
کد خبر: 3998107
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
امام جمعه کیش:

دفاع مقدس گنجینه‌ای از حماسه و معنویت است

امام جمعه کیش گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از حماسه و معنویت و آرمان‌خواهی است که باید آن را به آیندگان برسانیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت اسلام احمد حسن‌زاده، امام جمعه کیش، ظهر امروز، 26 شهریور، در نماز جمعه این هفته این جزیره، اظهار کرد: برای اینکه یک زندگی مطلوب و پر آرامش داشته باشیم نیاز داریم که یک سری اصول از جمله گذشت، همکاری، توجه به دیگران و رضایت از زندگی را در زندگی خود رعایت کنیم.

وی افزود: اصل رضایت از زندگی در بین این اصول از مهم‌ترین‌ها است و اگر این اصل مهم را در زندگی خودمان رعایت نکنیم، هیچ‌گاه به آرامش موردنظر در احکام اسلامی و بهداشت روانی موردنظر دانشمندان علم روانشناسی دست نمی‌یابیم.

امام جمعه کیش تصریح کرد: اصل رضایت از زندگی به داشته‌های معنوی و مادی وابسته است. داشته‌های معنوی از جمله اعتقاد به قیامت، معاد، اصول و فروع دین برای رسیدن به این مهم از اهمیت بالاتری نسبت به داشته‌های مادی برخوردار است. انسان آن‌گونه که می‌اندیشد زندگی می‌کند و برای داشتن یک زندگی با آرامش نیاز داریم که در تفکر خود به بهترین‌ها بیندیشیم و تمام داشته‌های خود را در کنار هم برای زندگی متعالی خود ببینیم.

حسن‌زاده  اضافه کرد: با رجوع به زندگی از بزرگان جامعه درمی‌یابیم که بسیاری از آنان از زندگی مادی مناسبی برخوردار نبودند اما آنان توانستند اندیشه و توجه خود به داشته‌های معنوی،  یک زندگی پر از آرامش را ایجاد کنند. در احادیث قدسی نیز تأکید شده که دنیا محل آسودگی کامل انسان نیست و همراه با مشکلات و غصه‌ها  سپری می‌شود و خداوند آسودگی خاطر در زندگی را در بهشت قرار داده است.

وی افزود:  تقویت اعتماد مردم از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم بوده که جمعه‌های خدمت، حرکت دولت گام مهمی در تقویت و تعمیق این اعتماد است. تقویت اعتماد مردم به‌منزله این نیست که تاکنون در نظام اسلامی در این راستا گام نهاده نشده بلکه برعکس این از شعارهای انقلاب و نظام بوده و همواره شاهد تحقق عدالت بعد از انقلاب هستیم اما هنوز فاصله زیادی تا نقطه مطلوب مانده است.

امام جمعه کیش تصریح کرد: اگر در راستای اهداف و شعارهای نظام و انقلاب اسلامی در راستای تقویت و تعمیق این مهم گام برداشته نشود، این کاستی تبدیل به گسست‌های فرهنگی و اجتماعی بین حاکمیت و مردم می‌شود و جلوگیری از این عقب‌ماندگی تنها از مسیر رفع تبعیض عبور می‌کند.

حسن‌زاده عنوان کرد:  دولت موظف است با بررسی‌های کارشناسی هر قانونی که روزنه فساد در کشور ایجاد می‌کند را اصلاح و در کنار آن، قوانین ضد فساد را نیز برای برخورد بهتر و سریع‌تر با متخلفان تقویت کند. همچنین از دولت انتظار می‌رود در گام بعدی خود از مدیران ضد فساد که دوری از مماشات و چشم‌پوشی را سرلوحه خود قرار داده‌اند به بهترین نحو استفاده کند.

وی بیان کرد: همچنین حضور مستمر در بین مردم از دیگر راهکارهای افزایش اعتماد عمومی بوده که نمونه‌های آن را در روزهای جمعه در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به نقاط مختلف کشور با عنوان  جمعه‌های خدمت دولت سیزدهم می‌بینیم. استمرار این سفرها از سوی رئیس‌جمهوری و هیئت دولت ضروری است و البته این سفرها در کنار استمرار، تعمیق و گسترش باید به نتایج راهگشا و مثمر ثمر منتج شود.

امام جمعه کیش اضافه کرد: پرداختن به فوریت‌های خدمتی و کارهایی که حال مردم را خوب می‌کند از دیگر راهکارهای افزایش اعتماد عمومی بوده که اقدام دولت برای واردات سریع واکسن کرونا از نمونه‌های بارز و ارزشمند دولت در این راستا است.

حسن‌زاده اظهار کرد: از رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی وی درخواست می‌کنیم به‌سرعت تکلیف مناطق آزاد را با تعیین دبیر شورای مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی روشن کنند تا این مناطق که دروازه‌های اقتصادی به کشورهای بین‌المللی هستند از سردرگمی بیرون آیند. در تعیین این شخص نیز باید شاخص‌های مختلفی مدنظر قرار بگیرد. با توجه به اینکه در گذشته جایگاه دبیر شورای مناطق آزاد تنزل یافته، انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری با استفاده از اختیارات خود ابتدا جایگاه این مأمور را افزایش دهد تا دبیر این مناطق بتواند با اختیار بیشتری در راستای رفع مشکلات گام بردارد. همچنین انتصاب فردی دارای اعتماد قوی، داشتن تفکر اسلامی، باورهای اسلامی، اجتماعی و فرهنگی، فساد ستیزی، باورمند به مدیریت علمی از لازمه‌های برون‌رفت مناطق آزاد تجاری از مشکلات است.

وی افزود: جمعه‌های خدمت در جزیره کیش باید برای رفع مشکلات راه‌اندازی شود. هم‌اکنون در حوزه مسکن به ویژه بخش اجاره‌نشینی، حال مردم کیش خوب نیست و دولتمردان باید بتوانند در این حوزه با یک حرکت جهادی تحرک ایجاد کنند.

امام جمعه کیش در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس، تصریح کرد: امسال نیز مجبور هستیم به علت شرایط کرونایی آموزش‌ها را به صورت مجازی دنبال کنیم. در کنار این چالش‌ها، بخش آموزش و پرورش کیش همواره با چالش‌های مختلفی از جمله کم بودن سرانه آموزشی دست و پنجه نرم می‌کند که لازم است این موارد به دور از بروکراسی‌های اداری مرتفع شود.

حسن‌زاده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: اگر به این دفاع خوب نگاه کنیم درمی‌یابیم که مظهر حماسه، معنویت، دین‌داری و ایثار و از خود گذشتگی و ایستادگی و مایه ایثار و وحدت و مظهر تکلیف و حکمت است. دفاع مقدس متعلق به برهه زمانی خاصی نیست که تمام شده باشد، بلکه گنجینه‌ای پر از حماسه و معنویت و آرمان‌خواهی است که باید از دستبرد و تحریف آن جلوگیری کنیم به عنوان یک گنجینه آن را به آیندگان برسانیم.

 

انتهای پیام
captcha