دفاع مقدس؛ الگوی مقاومت و مقابله با استکبار در منطقه است
کد خبر: 3998104
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

دفاع مقدس؛ الگوی مقاومت و مقابله با استکبار در منطقه است

امام جمعه کرج گفت: تضمین استقلال کشور، ایجاد الگوی مقاومت در مقابله با استکبار و رویش گروه‌های جهادی درمنطقه از دستاوردهای بین‌المللی دوران هشت سال دفاع مقدس است.

دفاع مقدس؛ الگوی مقاومت و مقابله با استکبار در منطقه است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 26 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با تقسیم‌بندی دستاوردهای دوران دفاع مقدس به دو بخش داخلی و بین‌المللی، اظهار کرد: بخشی از دستاوردهای داخلی دفاع مقدس شامل خودباوری، شکوفایی استعدادها، رشد فضایل اخلاقی، افزایش قدرت دفاعی و نظامی، مهار سبک زندگی تجملی و اشرافی‌گری و ایجاد روحیه جهادی در بین مردم می‌شود و در بخش بین‌الملل نیز تضمین استقلال کشور، ایجاد الگوی مقاومت در مقابله با استکبار و رویش گروه‌های جهادی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه رژیم بعث پس از ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به خیال خود می‌خواست ایران را تصرف کند، افزود: صدام با کمک‌های بی‌شمار ۳۰ کشور جهان و به ویژه آمریکا به ایران حمله کرد و به زعم خود می‌خواست یک هفته‌ای تهران را تصرف کند ولی مردم ایران به او و حامیان در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که به هیچ وجه تسلیم استکبار و دشمنان نخواهند شد.

این مسئول، هشت سال دفاع مقدس را طولانی‌ترین جنگ تحمیلی در قرن بیستم دانست و گفت: از جمعیت ۳۶ میلیونی ایران در آن زمان پنج میلیون نفر در دفاع مقدس شرکت مستقیم داشتند که نزدیک به ۲۱۷ هزار نفر از مردم ایران از اقشار مختلف همچون شیعیان، ‌اهل تسنن، مسیحیان، زرتشتی ها و یهودی‌ها در دفاع از کشور به شهادت رسیدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملغی‌شدن سند ۲۰۳۰ که سندی تحمیلی و استعماری فرهنگی از سوی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران بود را از دستاوردهای دولت آیت‌الله رییسی برشمرد.

امام جمعه کرج تاکید کرد:‌ دولت دوازدهم به رغم دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰، آن را به آموزش و پرورش ابلاغ کرده بود که با دستور آیت‌الله رییسی اجرای این سند در آموزش و پرورش متوقف شد.

وی در ادامه با تاکید بر ترویج فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از امان نامه‌هایی که انسان‌ها در آخرت دریافت می‌کنند امان‌نامه امر به معروف ونهی از منکر است و ناهیان از منکر برای سختی‌هایی که در دنیا تحمل می‌کنند نتیجه آن را در روز قیامت دریافت خواهند کرد.

این مسئول در پایان با اشاره به چگونگی عمل به امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر زمانی باید انجام شود که اثرگذار باشد و فرد امر به معروف کننده باید علم و نحوه اجرای آن را آموزش دیده و سپس اجرا کند.

.

انتهای پیام
captcha