بزرگداشت شعائر الهی با کمک به عتبات‌ و عالیات
کد خبر: 3997857
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

بزرگداشت شعائر الهی با کمک به عتبات‌ و عالیات

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم مشارکت بیشتر خیرین در بازسازی عتبات عالیات، گفت: کمک به عتبات عالیات مصداق بزرگداشت شعائر الهی است.

بزرگداشت شعائر الهی با کمک به عتبات‌ و عالیاتبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید‌احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان، بعدازظهر چهارشنبه ۲۴ شهریور در دیدار با اعضای ستاد عتبات و عالیات لرستان و تجلیل از برگزیدگان مسابقات مسیر نور صداوسیمای لرستان، اظهارکرد: ایران اسلامی و مردم لرستان هم نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های دینی شناخت داشته و هم به این ارزش‌ها علاقه دارند.

وی به بصیرت و معرفت مردم لرستان نسبت به عتبات و عالیات اشاره کرد و با یادآوری اینکه مردم این استان هم آرمان‌ها را می‌شناسند، هم علاوه بر شناخت نسبت به آنان علاقه داشته و هم در مسیر آرمان‌ها حرکت می‌کنند، ادامه داد: با وجود شرایط کرونایی مشارکت مردم لرستان در بازسازی عتبات و عالیات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیشتر شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما هم با مشکلات سیل مواجه بودیم از طرفی کرونا هم باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم لرستان شد و از یک طرف مشکلات اقتصادی و عدم رونق کسب و کار در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما می‌بینیم مشارکت مردم در بازسازی عتبات و عالیات در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به ۵ ماهه سال گذشته بیشتر است و این چیزی جز معرفت و ارادت مردم نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت نیست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بازسازی عتبات و عالیات را مصداق بزرگداشت شعائر اسلامی دانست و با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۳۲ سوره حج با مضمون «مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» افزود: آشنایی با ارزش‌ها و شعائر اسلامی و حرکت در مسیر آنان از جمله عالیات و عالیات نشان از داشتن تقوی و پرهیزکاری است.

وی کمک به عتبات و عالیات را مصداق بزرگداشت شعائر اسلامی دانست و با اشاره به اینکه علاقه مردم لرستان به اهل‌بیت علاقه ویژه و خاصی است، تصریح کرد: نمود این ارادت را در مشارکت ستاد بازسازی عتبات و عالیات و شرکت مسابقات فرهنگی با موضوع عتبات و عالیات می‌بینیم.

شاهرخی با یادآوری اینکه انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده، هست و خواهد بود، خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف ستاد بازسازی عتبات و عالیات در سراسر استان شبکه وسیعی را تشکیل داده است کمااینکه گاه کاروان‌هایی از افراد متخصص و فنی برای کمک به ساخت عتبات و عالیات اعزام می‌شوند که این کاروان‌ها از سوی ستاد عتبات و عالیات ساماندهی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم مشارکت بیشتر خیرین در بازسازی عتبات و عالیات گفت: دو مسابقه فرهنگی با موضوع عتبات و عالیات از طریق صدا و سیما برگزار شد که از برگزیدگان این دو مسابقه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha