برپایی مسابقات حضوری قرآن باعث ایجاد انگیزه مضاعف متسابقین می‌شود
کد خبر: 3997753
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
شرکت‌کننده چهل‌و‌چهارمین مسابقات قرآن در گفت‌و‌گو با ایکنا:

برپایی مسابقات حضوری قرآن باعث ایجاد انگیزه مضاعف متسابقین می‌شود

حامد روشنی، شرکت‌کننده چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن با بیان اینکه مسابقات باعث انگیزه بیشتر می‌شود، افزود: مسابقات قرآن به‌صورت حضوری باعث انگیزه بیشتر و رقابت سالم در میان متسابقین می‌شود و همچنین رقابت حفاظ و قاریان از سراسر استان باعث ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود.

ارسالی چهارشنبه// برگزاری مسابقات قرآن باعث انگیزه بیشتر در بین متسابقین می‌شود.حامد روشنی، حافظ‌ کل قرآن‌کریم و شرکت‌کننده در مرحله استانی چهل‌و‌چهارمین مسابقات قرآن  اوقاف و امور خیریه در خصوص برپایی این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: مسابقات قرآنی اوقاف هرسال نسبت به سال قبل با کیفیت بیشتری برگزار می‌شود و اگر بتوانیم از این مسابقات در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنیم قطعاً شاهد تأثیرگذاری آن در فرهنگ و اخلاق و رفتار جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شرکت در این مسابقات صرفاً به‌عنوان یک هدف دیده می‌شود و برنامه‌ریزی صحیحی نداریم، افزود: حضور چهره‌های جوان در این دوره از مسابقات باعث انگیزه بیشتر در متسابقین می‌شود اما بهتر است این قاریان و حفاظ برنامه‌ریزی صحیح داشته باشند و از کلاس‌هایی برای آماده‌سازی برای حضور در مسابقات اوقاف داشته و تجربه کسب کنند.  

حافظ کل قرآن در بخش دیگری از سخنانش به ارزیابی مسابقات امسال استان پرداخت و گفت: تعدادی از متسابقین تجربه شرکت در این مسابقات را نداشتند البته تعداد شرکت‌کنندگان نسبت سال‌های قبل کمتر بود ولی به‌طور کلی استقبال از مسابقات در سال جاری بهتر بود.

روشنی در پاسخ به اینکه شیوع کرونا تا چه میزان در کمیت و کیفیت مسابقات امسال تأثیر داشته است، گفت: به‌طور کلی شیوع کرونا در همه چیز تأثیر داشته است و در مسابقات هم در برخی مکان‌ها به نوعی توانسته است، تغییراتی ایجاد کند ولی هیچ چیزی جای مسابقات حضوری را نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مسابقات حضوری باعث انگیزه بیشتر و برکت می‌شود، افزود: مسابقات حضوری باعث انگیزه بیشتر و رقابت سالم در بین متسابقین خواهد شد و دیدن حفاظ و قاریان از سراسر استان و قرار گرفتن در این حال و هوای قرآنی باعث ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود.

این حافظ قرآن با بیان اینکه باید در برگزاری مسابقات اوقاف تبلیغات وسیع‌تری صورت بگیرد، افزود: بسیاری از متسابقین هرساله در این مسابقات شرکت می‌کنند از نحوه برگزای این مسابقات باخبرند ولی افرادی هستند که به علت بی خبری در این مسابقات دیده نمی‌شوند باید سعی کنیم حفاظ و قاریانی تربیت کنیم که در میادین و مسابقات بین‌المللی بدرخشند.  

انتهای پیام
captcha