سبک زندگی ائمه راه نجات و رستگاری است
کد خبر: 3996447
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

سبک زندگی ائمه راه نجات و رستگاری است

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سبک زندگی ائمه راه نجات و رستگاری است، تصریح کرد: عمل به فضایل اخلاقی امام دوم شیعیان در روزگاری که ویروس کرونا کشور ما را در بر گرفته از هر زمانی بیشتر احساس می‌شود چراکه امام حسن(ع) به جود و بخشش شهرت دارد.

ارسال شود/ توحید؛ روح تمام تعالیم و آموزه‌های الهیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، 9 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوا، پرهیزکاری، انجام واجبات و رعایت حدود الهی، اظهار کرد: شرافت، عزت، ماندگاری در سایه تقوا حاصل می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۱۵۱ سوره انعام، گفت: قبل از بعثت دو طایفه اوس و خزرج در مدینه بودند که دائم با هم ستیز می‌کردند، در یکی از نبردها، طایفه خزرج از اوس شکست خوردند و برای جبران شکست به مکه آمدند و به هم‌پیمانان خود مراجعه کردند و در آنجا با احوالات پیامبر(ص) آشنا شدند. نمایندگان قبیله شکست خورده خزرج با پیامبر(ص) دیدار کردند و پیامبر فرمود من شما را به عبادت خداوند متعال و خوبی‌ها دعوت می‌کنم و آن شخص پس از استماع صحبت‌های نبی مکرم اسلام، اسلام آورد و عرض کرد ای پیامبر شما یک نفر را به همراه ما به مدینه بفرست تا به مردم قرآن بیاموزد که نبی مکرم اسلام با فرستادن یک نماینده از جانب خود، بر اجرای 10 فرمان الهی در مدینه تأکید می‌کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه شأن نزول آیه ۱۵۱ سوره انعام بیان کننده این است که نبی مکرم اسلام 10 فرمان الهی را به نمایندگان قبیله شکست خورده خزرج فرمود، گفت: نخستین فرمان نبی مکرم اسلام پرهیز از شرک است چراکه شرک سرچشمه همه مفاسد اجتماعی و توحید روح تمام تعالیم و آموزه های الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان نیکی به پدر و مادر، پرهیز از کشتن فرزندان به خاطر فقر و تنگ دستی، دوری از گناهان شدید، صحبت نکردن نامتعارف با نامحرم و پرهیز از قتال را از دیگر فرمان‌های نبی مکرم اسلام به نمایندگان قبیله شکست خورده خزرج برشمرد و گفت: اگر این فرامین الهی در جامعه جاری شود تمام مشکلات برطرف و زمینه ارتقای فرهنگی در جامعه فراهم می‌شود و تمام تلاش ما باید اجرای فرامین الهی باشد.

وی به شهادت امام حسن مجتبی(ع) به روایتی در هفتم صفر اشاره کرد و گفت: در این هفته شهادت حضرت رقیه(س) را داریم کمااینکه سراسر زندگی اهل بیت(ع) برای ما درس است‌.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه سبک زندگی ائمه راه نجات و رستگاری است، تصریح کرد: عمل به فضایل اخلاقی امام دوم شیعیان در روزگاری که ویروس کرونا کشور ما را در بر گرفته از هر زمانی بیشتر احساس می شود چراکه امام حسن(ع) به جود و بخشش شهرت دارد.

شاهرخی با یادآوری اینکه این هفته ایام شهادت برخی بزرگان و علمای اسلام است، گفت: یاد و خاطره آیت‌الله سیدمحمود طالقانی اولین امام جمعه تهران و آیت‌الله مدنی که در ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند، گرامی باد‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تسلیت درگذشت آیت‌الله ایمانی، امام‌جمعه سابق پلدختر، خاطرنشان کرد: امام‌جمعه اسبق پلدختر، اسوه پرهیزکاری و تجلی اخلاص بودند و قبل و بعد اتفلاب، فعالیت‌های گسترده در تبلیغ معارف اسلامی داشتند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه آیت‌الله ایمانی شخصیتی خستگی ناپذیر در ایجاد صلح و ثبات و دوستی در میان طوایف بود، گفت: ایشان ۱۷ سال در سنگر امامت جمعه شهرستان پلدختر انجام وظیفه کردند و از طرفی حضور در جبهه، پشتیبانی از رزمندگان و سنگرنشینی با گردان شهدای پلدختر از دیگر خصوصیات این روحانی مجاهد و مبارز بود.

وی با اشاره به اینکه تغییرات دولت با تغییراتی در مسئولیت‌ها همراه است، تصریح کرد: هدف انبیای الهی رسیدن به جامعه آرمانی اسلامی است و طبق بیانیه گام دوم انقلاب جاری شدن معارف الهی، آرمان جامعه اسلامی است‌.

شاهرخی ترویج عدالت و آزادی، پیشرفت در همه زمینه‌ها، اتحاد مردم را از دیگر آرمان‌های جامعه اسلامی برشمرد و گفت: مردم لرستان بیش از گذشته نسبت به آرمان‌خواهی حساس هستند. مردم ما از فساد، تبعیض فاصله طبفاتی، عدم عمل به قانون متنفر و از مبارزه با فساد و تبعیض، اعمال قانون، اتکا به قدرت داخل حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha