انتقاد امام‌جمعه بروجرد از وضعیت نامناسب برخی نمازخانه‌های ادارات
کد خبر: 3996197
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

انتقاد امام‌جمعه بروجرد از وضعیت نامناسب برخی نمازخانه‌های ادارات

حجت‌الاسلام حسینی با انتقاد از وضعیت نامناسب نمازخانه برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی، گفت: فضای برخی نمازخانه‌ها مناسب اقامه نماز نیست.

پنجشنبه ارسال شود/ انتقاد امام‌جمعه بروجرد از وضعیت برخی نمازخانه‌های اداراتبه گزارش ایکنا از لرستان حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد، شامگاه چهارشنبه ۷ شهریور در نشست فصلی دبیران اقامه نماز شهرستان‌های استان لرستان به جایگاه فریضه اقامه نماز در آیات و روایات اشاره و اظهارکرد: آیه «إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» از میان بندگان تنها مردمان عالم و دانا مطیع و خدا ترسند.

وی به نقش علما در برپایی و اقامه نماز به‌عنوان فریضه واجب الهی اشاره کرد و با یادآوری اینکه راستی در اقامه نماز یکی از گروه‌هایی که نماز برپا می‌دارند علما هستند، افزود: طبق آیه شریفه هر عالمی نمی‌تواند اقامه نماز کند باید کسی باشد که ویژگی خشیت از خداوند در وجود داشته باشد، عالمی که خود عامل باشد مردم نه تنها به نماز بلکه به تمام خوبی‌ها دعوت می‌کند و نباید از این نقش مهم علما در دعوت به نماز غافل شد.

حسینی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات اشاره کرد و با یادآوری اینکه باید برای ائمه جماعات ادارات و مدارس و مساجد، دروس متناسب ازجمله درس اخلاق با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید توانمند برگزار شود، ادامه داد: نمازخانه برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناسب اقامه نماز نیست در حالی‌که باید دستگاه‌های اجرایی نماز باشکوه و در بهترین فضا برگزار شود.

امام جمعه بروجرد بر لزوم آسیب شناسی چالش‌ها و مباحث نمازخانه‌ها و اقامه نماز در ادارات تأکید کرد و گفت: گاها در ادارات تعداد شرکت کارکنان کم و برخی هم به شکل فرادی نماز می‌خوانند که باید علت را بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha