فعالیت شعبات مؤسسه نورالثقلین الیگودرز در حال تعطیل شدن است
کد خبر: 3995283
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
به‌دلیل مشکلات مالی؛

فعالیت شعبات مؤسسه نورالثقلین الیگودرز در حال تعطیل شدن است

مدیرمسئول مؤسسه قرآن نورالثقلین الیگودرز با اشاره به فعالیت سه شعبه این مؤسسه قرآنی در این شهرستان، گفت: به‌دلیل مشکلات مالی شعبات این مؤسسه در حال تعطیل شدن هستند و تاکنون یک شعبه را تعطیل کرده‌ایم، چراکه برای تأمین هزینه‌های مربوط به پول آب، برق، تلفن و گاز مؤسسه و شعبات با مشکل جدی مواجه هستیم.

موسسه نورالثقلین////مهتاب سیاه‌تیری، مدیرمسئول مؤسسه قرآن نورالثقلین الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: طی سال‌های اخیر در این مؤسسه قرآن دوره‌های آموزش پیش‌دبستانی قرآن، دوره آموزش تثبیت حفظ، آموزش حفظ قرآن از یک جزء تا حفظ کل، روخوانی و روان‌خوانی ویژه شکوفه‌ها و بزرگسالان، تربیت مربی قرآن روخوانی و روان‌خوانی، دوره‌های تربیت مربی ترجمه و مفاهیم قرآن و صحیفه‌سجادیه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در دوره ترم تابستانه 150 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزش قرآن این مؤسسه قرآنی شرکت داشتند، افزود: قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی از بین اقشار مختلف مردم از کودکان تا بزرگسالان و در مقاطع تحصیلی مختلف از پیش‌دبستانی تا کارشناسی و بالاتر هستند.

سیاه‌تیری با بیان اینکه شیوع کروناویروس طی دو سال اخیر کاهش آمار قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی را به‌دنبال داشته است، ادامه داد: متأسفانه طی سال‌های اخیر هیچ‌گونه حمایت مالی از مؤسسات قرآنی صورت نگرفت و در حال حاضر بسیاری از مؤسسات قرآن در لرستان به‌دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره و رهن تعطیل و یا فعالیت‌شان راکد است تا جایی‌ که ما حتی میلی به تمدید کردن مجوز فعالیت مؤسسه نداریم.

این بانوی فعال قرآنی با بیان اینکه اداره کردن مؤسسه قرآنی با دست خالی کار بسیار سختی است و در اغلب موارد برای تأمین اجاره و حق‌الزحمه مربیان با مشکل مواجه هستیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه مؤسسه قرآنی نورالثقلین در منطقه محرومی قرار دارد و قرآن‌موزان قادر به پرداخت شهریه نیستند برای تأمین مخارج و هزینه‌های مؤسسه مجبور هستیم ختم قرآن بگیریم به این وسیله درآمدی برای مؤسسه کسب کنیم.

مدیرمسئول مؤسسه قرآن نورالثقلین الیگودرز با اشاره به فعالیت سه شعبه این مؤسسه، گفت: به‌دلیل مشکلات مالی شعبات این مؤسسه قرآن نیز در حال تعطیل شدن هستند و تاکنون یک شعبه را تعطیل کرده‌ایم، چراکه برای تأمین هزینه‌های مربوط به پول آب، برق، تلفن و گاز شعبات مؤسسه با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: برای فعالیت‌های ارگان‌ها پول و اعتبار هست ولی در طول هشت سال اخیر کوچکترین حمایتی از مؤسسات قرآنی صورت نگرفت و مؤسسات قرآنی به حال خود رها شدند و مؤسسات قرآنی علیرغم همه تنگناها و مشکلات فعالیت خود را ادامه دادند که متأسفانه کروناویروس ضربه سختی به مؤسسات قرآن زد و فعالیت بسیاری از مؤسسات را راکد و تعطیل کرد.

انتهای پیام
captcha