فعالیت ۱۰۰ شورای امر به معروف در لرستان
کد خبر: 3994591
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

فعالیت ۱۰۰ شورای امر به معروف در لرستان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به تشکیل بیش از ۱۰۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی، گفت: این شوراها در ادارات کل، نهادها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و بیمارستان‌های مرکز استان فعالیت دارند.

فعالیت ۱۰۰ شورای امر به معروف در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام رضا حقیان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، شامگاه چهارشنبه دهم شهریور در مراسم تجلیل از دبیران و شوراهای موفق امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی لرستان، اظهار کرد: مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادها بستر نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با تقدیر از تلاش‌های شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای استان، افزود: براساس ارزیابی‌های به عمل آمده توسط شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و بازدیدها و بازرسی‌های به عمل آمده از فعالیت شوراهای فعال در ادارات و نهاد، عملکرد این شوراها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارزیابی شده است.

حقیان با اشاره به تشکیل بیش از ۱۰۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات کل، نهادها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و بیمارستان‌های مرکز استان، گفت: در حوزه آموزش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان در سال ۹۹ بیش از ۱۸ کارگاه آموزشی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به ادامه این کارگاه‌های آموزشی در سال جاری، خاطرنشان کرد: طی سال جاری تاکنون حدود ۱۹ کارگاه آموزشی با هدف فعال سازی، آموزش سیاست‌های امر به معروف و نهی از منکر برای شوراهای امر به معروف فعال در استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده از فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مرکز استان طی سال گذشته، از ۲۲ فعال شامل دبیران، همکاران و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر کل استان تجلیل شده است.

حقیان با اشاره به اینکه آموزش و توانمند سازی شوراهای امر به معروف نهادها در استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی‌ازمنکر نیازمند ترویج این دو فریضه در مجامع و محافل مختلف و مشارکت عمومی در این عرصه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه همه در برابر امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند، اظهار کرد: اگر وظیفه خود ندانیم این بی‌تفاوتی به منزله جنگ با خدا است و در روایات در رابطه با امر به معروف و نهی از‌ منکر همین تعبیر را داریم که زشتی بی‌تفاوتی بسیار بالا است.

وی نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بستر مقابله با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و توطئه‌های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: در ترویج و گفتمان‌سازی امر به معروف کمک‌ کنیم تا باور ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha