ضبط ۱۰۰ کلیپ با موضوع مهدویت در لرستان
کد خبر: 3994269
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

ضبط ۱۰۰ کلیپ با موضوع مهدویت در لرستان

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان با اشاره به برگزاری پنج نمایشگاه تخصصی با موضوع مهدویت در استان، گفت: تاکنون ۱۰۰ کلیپ با موضوع مهدویت ضبط و پخش شده است.

ضبط ۱۰۰ کلیپ با موضوع مهدویت در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان، 9 شهریور در جلسه شورای سیاست‌گذاری، هماهنگی و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی لرستان، اظهار کرد: اهمیت تشکیل بنیاد مهدویت به چند دلیل است که مهم‌ترین آن کم‌کاری در امر مهدویت است و این در حالی است که هدف انقلاب زمینه‌سازی ظهور است.

وی بروز شایعات و خرافات و استفاده نکردن از متون درست علمای حقه را از دیگر ضروریات بنیاد مهدویت دانست و با اشاره به اینکه باید در مقابل انحرافاتی در خصوص مهدویت ایجاد می‌شود، پاسخگو باشیم و این آسیب را برطرف کنیم، افزود: عده‌ای انسان‌های جاهل با ادعاهای دروغین خود، ادعای امامت دارند.

چراغی با اشاره به اینکه مدعیان زیادی که ادعای نبوت و امامت کرده‌اند و معروفترین آن بحث احمد بصری است، افزود: این فرد ادعاهایی دارد و از روایات برداشت غلطی کرده است هر چند استان ما درگیر این قضیه نیست اما باید به دقت به مقابله با انحرافات و مدعیان دروغین بپردازیم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) لرستان با اشاره به اینکه آنقدر درگیر مسائل اقتصادی شدیم که مسائل فرهنگی و دینی را فراموش کردیم، افزود: گروه احمد بن‌ حسن یا احمد بصری که به‌دنبال منحرف کردن افکار مردم در خصوص مهدویت است در عراق یک گروه نظامی تشکیل داد و به آن‌ها اسلحه داد که سرکوب شدند.

وی واگذاری فعالیت‌های مهدوی به افراد غیر متخصصی که سواد دینی ندارند را از دیگر دلایل تشکیل بنیاد مهدویت برشمرد و گفت: گاها کسانی هستند که روایت را اشتباه می‌کنند در حالی‌ که روایاتی که در خصوص مهدویت است باید با استنادات بیان شود مثلا روایتی دروغین وجود دارد که در یک روز ۸۰ هزار نفر کشته می‌شود و دیگر روایات جعلی که دشمنان برای ایجاد شبهه در مهدویت مطرح می‌کنند که برای مقابله از آنان باید از ظرفیت اساتید حوزه مهدویت استفاده کرد.

چراغی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد مهدویت در حوزه فرهنگی آموزشی و تبلیغی است، تصریح کرد: این بنیاد در حوزه آموزشی در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند. مرکز آموزش تخصصی مهدویت در قم مستقر است؛ همچنین دوره آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد ویژه طلاب در حوزه علمیه لرستان برگزار می‌شود.

وی برگزاری پنج دوره نمایشگاه تخصصی مهدویت، دو دوره تربیت مربی تخصصی مهدویت با سرفصل‌هایی چون مهدویت در صدر اسلام، مهدویت و قرآن، منبع‌شناسی و حدیث‌شناسی منجی در ادیان، آسیب‌شناسی، شبهه‌شناسی، جهانی شدن مهدویت را از اهم برنامه‌های این بنیاد در لرستان برشمرد و با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت ویژه کودکان و نوجوانان در استان، گفت: ضبط ۱۰۰ کلیپ و برگزاری دوره‌های مقدماتی و تکمیلی برای سه هزار نفر دانشجویان و طلاب لرستان، احیای نیمه شعبان، اجرای سه‌شنبه‌های مهدوی در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های بنیاد مهدویت لرستان است.

فهم مشترکی از مفهوم مهدویت در جامعه ایجاد شود

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم هماهنگی بنیاد مهدویت استان با حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه و معاونت فرهنگی سپاه استان برای مشارکت در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با موضوع مهدویت، گفت: سپاه لرستان می‌تواند در تولید نرم‌‌افزارهای مهدوی به بنیاد مهدویت کمک کند، از طرفی فضای آموزشی در دهکده مقاومت بسیج استان، می‌تواند میزبان برگزاری دوره‌های مهدوی باشد‌.

کشکولی با بیان اینکه سپاه می‌تواند بخشی از برنامه‌های مهدوی را اجرایی کند و از ظرفیت بسیج در قشری که مخاطب کلاس‌ها و دوره‌های مهدوی باشد استفاده کند، ادامه داد: برای جلوگیری از انحرافات و روایت‌های مجهول و شبهات دشمنان در حوزه مهدویت، فهم مشترکی از مفهوم مهدویت در مردم ایجاد شود و مردم فهم درستی از چارچوب مهدویت داشته باشند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه در حوزه مهدویت بخشی از کار، برخورد سلبی با افراد منحرف است اما این موارد در استان کم است، تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ مهدوی باید بیشتر کار ایجابی انجام داد.

وی از فعالیت ۲۳ امام روستا در لرستان خبر داد و گفت: این افراد با همکاری سپاه استان در روستاها و مناطق محروم به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی می‌پردازند که این ظرفیت نیز آماده همکاری با بنیاد مهدویت هستند.

انتهای پیام
captcha