برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در سمنان
کد خبر: 3993985
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مرحله استانی چهل‌ و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ۱1 و 12 شهریورماه در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری چهل‌ و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 8 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: مرحله استانی چهل‌ و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان پنج‌شنبه و جمعه، ۱۱ و ۱۲ شهریورماه در حرم مطهر حضرت یحیی(ع) سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از مسابقات، برگزیدگان مرحله شهرستانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت افزود: پس از اتمام مسابقات، نفرات برتر به‌عنوان نمایندگان استان سمنان به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه تعداد ۱۱۳ نفر در مرحله استانی با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد ۴۸ نفر مرد هستند متذکر شد: در مرحله استانی مسابقات، شرکت‌کنندگان در دو گروه بانوان و مردان و در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و کل، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و دعاخوانی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اذان یکی از رشته‌های تخصصی مردان علاوه بر سایر رشته‌های این مسابقات است، متذکر شد: بر اساس آیین‌نامه برگزاری مسابقات، علاوه بر نفرات برتر مرحله شهرستانی مسابقات اوقاف و امور خیریه، نفرات نخست مسابقات استانی سال قبل اوقاف در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق و نفرات برتر مسابقات سایر دستگاه‌ها با دارا بودن شرایط مندرج در آئین‌نامه نیز می‌توانند به‌صورت مستقیم و بدون شرکت در مرحله شهرستانی برای رقابت در مرحله استانی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: مرحله شهرستانی مسابقات، روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه در دو منطقه شرق و غرب استان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha