اعطای مدرک شانزدهمین دوره تخصصی حافظان قرآن در البرز
کد خبر: 3993701
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

اعطای مدرک شانزدهمین دوره تخصصی حافظان قرآن در البرز

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، پنجم شهریورماه در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

اعطای مدرک شانزدهمین دوره تخصصی حافظان قرآن در البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، پنجم شهریورماه در دو بخش بانوان و آقایان در استان برگزار شد.

وی افزود: در این آزمون 101 شرکت‎‌کننده در جزء‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند و پس از اخذ نمره قبولی با احتساب امتیاز آزمون کتبی، موفق به دریافت مدرک حفظ قرآن خواهد شد.

این مسئول، با اشاره به اینکه دریافت مدرک حفظ قرآن در کشور از طریق این آزمون اعطا می‌شود، افزود: هر حافظی بتواند نصاب تعیین شده را در آزمون به دست آورد، حائز دریافت مدرکی در پنج مقطع دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌شوند.

ملازاده هدف از برگزاری این آزمون را شناسایی حافظان قرآن کریم در کل کشور از جمله استان البرز بیان کرد و گفت: بحث اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اجرای آن به سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن کریم واگذار شده است.

وی تصریح کرد: این مدرک به‌عنوان بالاترین و معتبرترین آزمون در کشور برای حافظان قرآن کریم محسوب می‌شود و برگزیدگان این مرحله از بین نفرات برگزیده و نخبه قرآنی استان خواهند بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: با توجه به برگزاری این آزمون در سراسر کشور، امکان تعویق زمان آزمون وجود نداشت، بنابراین با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی این آزمون با حضور شرکت‌کنندگان و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha