11 میلیارد تومان زکات در لرستان جمع‌آوری شد
کد خبر: 3993657
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
از ابتدای سال؛

11 میلیارد تومان زکات در لرستان جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از پرداخت 19 میلیارد تومان زکات از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: از مجموع دو هزار و 861 روستای مشمول زکات در لرستان تنها هزار و 420 روستا قابلیت پرداخت زکات داشتند‌.

روستائیان و عشایر  لرستان 19 میلیارد تومان زکات زکات پرداخت کردندبه گزارش ایکنا از لرستان، جلال شیخ‎پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان، ششم شهریورماه در جلسه شورای زکات استان لرستان که در دفتر امام‌جمعه خرم‎آباد برگزار شد، گفت: از ابتدای سال تاکنون 19 میلیارد تومان زکات در استان لرستان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بیشترین مبلغ زکات جمع‌آوری شده توسط روستائیان و عشایر بوده است، لذا این میزان زکات صرف امور عمرانی، تهیه جهیزیه، اشتغال در همان روستاها هزینه خواهد شد، اضافه کرد: خوشبختانه امسال با همکاری مردم‌ و تلاشی که مراکز نیکوکاری انجام دادند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طرح 72 دیگر در دو شهرستان خرم‌آباد و دورود اجرا شد.

شیخ‌پور با بیان اینکه در بحث شورای زکات اتفاقی که امسال افتاد از مجموع دو هزار و 861 روستای مشمول زکات یک هزار و 420 روستا قابلیت پرداخت زکات داشتند‌، در رابطه با ایتام و محسنین، اظهار کرد: قبلاً‌ میانگین درآمد هر یتیم یا خانواده محسنین که بالغ‌ بر 11 هزار و 900 خانواده هستند، ماهیانه 300 هزار تومان بوده که امسال به‌ همت خیرین به 400 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه در عید قربان صد رأس گوساله توسط یک خیر در خارج از کشور به کمیته امداد اهدا شد و حدود 13 تن گوشت بین نیازمندان توزیع شد، گفت: امید است در این روزهای سخت کرونایی جهش خدمتی چه در بخش توزیع بسته‌های معیشتی چه در طرح اطعام، رسیدگی به امور معیشتی اشتغال و ‌مسکن به سرانجام برسد.

انتهای پیام
captcha