شرکت ۷۰ دانشجوی کردستانی در سی‌و‌ششمین جشنواره قرآن و عترت
کد خبر: 3993420
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

شرکت ۷۰ دانشجوی کردستانی در سی‌و‌ششمین جشنواره قرآن و عترت

معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان از شرکت ۷۰ نفر از دانشجویان کردستانی در مرحله دانشگاهی سی‌و‌ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان خبر داد و گفت: دانشجویان علاقه‌مند به بخش هنری و ادبی تا ۱۸ مهرماه فرصت دارند ارسال آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره قرآنی دارند.

شریف ترکاشوند، معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت برخلاف سال‌های گذشته که بین دو ترم اول و دوم برگزار می‌شد، امسال فراخوان آن در بهار اعلام شده و در مردادماه با برگزاری مرحله آوایی آغاز شد.

وی از شرکت 70 نفر از دانشجویان کردستانی در مرحله دانشگاهی سی‌و‌ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان خبر داد و گفت: بخش معارفی این دوره از جشنواره قرآنی 18 مردادماه به صورت کشوری و از طریق وزارتخانه برگزار شد.

معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان بیان کرد: بخش آوایی شامل دو رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل بوده که شرکت‌کنندگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند اما کار داوری آن هنوز انجام نشده است.

وی با اشاره اینکه امسال در برگزاری سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان از سوی وزارتخانه یک بی‌نظمی را شاهد بودیم که این امر موجب غیرمنسجم و یکپارچه برگزار شدن آزمون قرآن و عترت شد.

ترکاشوند با اعلام اینکه بخش هنری و ادبی و پژوهشی و فناوری در یکم شهریور‌ماه موضوعات آن اعلام شد، افزود: دانشجویان علاقه‌مند به بخش هنری و ادبی تا 18 مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره قرآنی ارسال کنند. با توجه به تغییر زمان برگزاری سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت و عدم انسجام و نظم در برگزاری آن اما استقبال دانشجویان قرآنی استان نسبت به سال‌های قبل قابل قبول بوده است.

معاون مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان با اشاره به شرکت 120 نفر از دانشجویان کردستانی در سی‌و‌پنجمین جشنواره قرآن و عترت یادآور شد: سال گذشته در سطح کشور شاهد کسب پنج رتبه برتر کشوری توسط دانشجویان کردستانی بودیم.

انتهای پیام
captcha