اهدای ۴۹۷ واحد خون در پویش «نذر خون» لرستان
کد خبر: 3992393
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

اهدای ۴۹۷ واحد خون در پویش «نذر خون» لرستان

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به راه‌اندازی پویش «نذر خون» در لرستان گفت: عزاداران لرستانی در روز تاسوعا و عاشورا، ۴۹۷ واحد خون اهدا کردند.

ارسال شود/ اهدا ۴۹۷ واحد خون در پویش «نذر خون» لرستانغلامرضا حامدی، مدیرکل انتقال خون لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه عزاداران حسینی هر ساله در تاسوعا و عاشورا در پویش «نذر خون» با هدف کمک به بیماران نیازمند خون، اقدام به اهدای خون می‌کنند، اظهارکرد: با توجه به شرایط کرونا تلاش شد تا همه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت شود تا اهداکنندگان در شرایط مناسبی در این عمل خداپسندانه شرکت نمایند.

مدیرکل انتقال خون لرستان افزود: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، ۵۶۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های خون‌گیری مراجعه کردند که از این تعداد ۴۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند، چراکه خون‌گیری تابع شرایط خاص جسمی است.

حامدی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۲۶۶ نفر اهداکنندگان مستمر و ۶۳ نفر بانوان بودند که با شرکت در پویش نذر خون، به بیماران نیازمند خون اهدا کردند، به شرایط نگهداری خون اشاره کرد و گفت: خون‌های اهدایی زمان خاصی برای استفاده دارند و تلاش شد تا افرادی که قصد شرکت در پویش نذر خون را دارند، برنامه‌ریزی شده تا در فواصل مختلف در ماه محرم اقدام به خونگیری شود تا همیشه بتوانند به بیماران کمک کنند.

انتهای پیام
captcha