۲۲ مرکز نیکوکاری در لرستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3991188
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
از ابتدای سال تاکنون؛

۲۲ مرکز نیکوکاری در لرستان راه‌اندازی شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از فعالیت ۲۱۵ مرکز نیکوکاری با هدف ساماندهی و برون‌سپاری خدمات حمایتی به نیازمندان در استان خبر داد و گفت: ۲۲ مورد از مراکز نیکوکاری استان در چهار ماهه نخست امسال راه‌اندازی شده است.

فعالیت ۲۱۵ مرکز نیکوکاری در لرستانجلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های این مرکز از فعالیت‌ ۲۱۵ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: این مراکز نیکوکاری با  ساماندهی و برون‌سپاری خدمات حمایتی به نیازمندان در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۱۵ مرکز یاد شده، چهار مرکز صرفاً فرهنگی، چهار مرکز مربوط به دفاتر ائمه جمعه، ۲۵ مرکز در زمینه اشتغال، هفت مرکز در باب مسکن و ساختمان، ۱۲ مرکز در حوزه و دانشگاه، ۲۶ مرکز صنوف و اداری و ۱۳۷ مرکز محله محور هستند، اضافه کرد: بیش‌ از یک هزار و 290 نفر از بانوان و آقایان به‌عنوان اعضای هیئت‌امنای این مراکز به ارائه خدمات حمایتی مورد نظر به جامعه هدف می‌پردازند که ۲۲ مورد از مراکز نیکوکاری استان در چهار ماهه نخست امسال راه‌اندازی شده است.

شیخ‌پور با بیان اینکه این مراکز در سرفصل‌ها و سطوح مختلف راه‌اندازی می‌شوند، آموزش، مشاوره شغلی، کاریابی و اشتغال نیازمندان، حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان، دانشجویان، آموزش خانواده، زنان بی‌سرپرست، سالمندان و نخبگان، کمک هزینه‌های تحصیلی، تأمین لوازم‌التحریر، اینترنت، تبلت و کلاس‌های کمک آموزشی را بخشی از فعالیت‌های این مراکز برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه در این مراکز خدمات مددجومحور نبوده و به اقشار مختلف از جمله آسیب‌دیدگان کرونا، بهزیستی، بیماران خاص و... ارائه می‌شود، گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۶۱۲ پرونده یک نفره جهت ثبت در سامانه و پیگیری و به‌منظور کاهش مراجعات حضوری به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

وی در ادامه از ساخت هزار واحد مسکن مددجویی و تحویل آنها به مددجویان تا پایان سال ‎جاری خبر داد و افزود: کمیته امداد لرستان در جهت رفع مشکل مسکن محرومان یک طراحی و برنامه دوساله انجام داده که دو هزار و 500 واحد مسکونی با همکاری سپاه و بنیاد مسکن تا دو سال آینده احداث کند.

شیخ‌پور به اعتبار هزینه شده برای این واحدهای احداث‌ شده اشاره کرد و گفت: ۵۲ میلیارد تومان برای ساخت این واحدهای هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به زیربنای ۷۰ مترمربعی برای هر واحد، بیان کرد: از ۳۵۰ واحد احداثی ۹۰ واحد جامانده سیل و ۲۶۰ واحد دیگر از تفاهم‌نامه عادی کمیته امداد احداث‌ شده‌اند.

انتهای پیام
captcha