پاسخ به شبهات روز باید در اولویت منابر باشد
کد خبر: 3988976
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد:

پاسخ به شبهات روز باید در اولویت منابر باشد

حجت‌الاسلام منصور امامی گفت: پاسخ به شبهات روز باید در اولویت منابر باشد زیرا عده‌ای با پشتیبانی دشمن در ایام محرم شروع می‌کنند به انحراف کشیدن امام حسین(ع) و اصل اسلام که باید به آن‌ها پاسخ داده شود تا عظمت قیام این امام را تقلیل ندهند.

ارسالی امروز ا پاسخ به شبهات روز باید در اولویت منابر باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، 16 مردادماه، در همایش طلایه‌داران تبلیغ، اظهار کرد: باید با احیای مکتب سیدالشهدا(ع) خود را به سعادت برسانیم زیرا مکتب این حضرت نیازی به ما ندارد و کسانی که توفیق خدمت در این مسیر را پیدا کردند رشد می‌کنند و هیچ شعائری بالاتر از مکتب، منش، روش و مذهب امام حسین(ع) که اسلام خالص را معرفی می‌کند، نیست.

وی افزود: در اسلام اباعبدالله(ع) مداهنه، معامله و ذلت نیست و با توجه به ایام کرونایی سال گذشته عزاداری‌ها کم رنگ شد و بخشی از عزاداری و تعظیم شعائر الهی با وجود زحمات بسیار دلسوزان کاهش یافت که عده‌ای از این مسئله خوشحال بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: طلایه داران تبلیغ و علمداران این عرصه باید بدانند جامعه امروز نیاز بیشتری به معرفی اهل بیت از زبان خودشان دارند و لازم نیست چیزی از خودمان بدان اضافه کنیم و سخنان امام حسین(ع) معرف آن مکتب است.

وی ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مقتل خوانی بوده و باید این امر احیا شود و در برخی موارد به قدری تاریخ سیدالشهدا کم گفته شده که اصل اهداف قیام کربلا را به گوش مردم نرسانده است.

امامی بیان کرد: عرفه، منا و عاشورا سه ضلع مبارک معارف الهی بوده و سخنان حضرت در این سه موضع تبیین کننده اهداف قیام عاشورا است و پاسخ به شبهات روز باید در اولویت منابر باشد زیرا در این بین عده‌ای با پشتیبانی دشمن در ایام محرم شروع می‌کنند به انحراف کشیدن امام حسین(ع) و اصل اسلام که باید به آن‌ها پاسخ داده شود تا عظمت قیام این امام را تقلیل ندهند.

وی گفت: اگر تاریخ صحیح و مقتل خوانی درست انجام نشود و سخنان ائمه معصومین بیان نشود و سیره و روش اهل بیت در زندگی ما عملی نشود، شبهات کار خود را خواهند کرد و علما به عنوان پرچمداران مکتب عاشورا در این عرصه وظیفه مهمی را بر عهده دارند و اگر به وظیفه خود درست عمل کنیم به معرفی امام سوم که در آن زهد و تقوا و سیاست و آخرت و معیشت وجود دارد نزدیک خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha