تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کارهای خانگی در لرستان
کد خبر: 3988546
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کارهای خانگی در لرستان

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کارهای خانگی در استان خبر داد.

تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کارهای خانگی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امین سلاحورزیان، سرپرست جهاددانشگاهی لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون توسعه فعالیت‎های شبکه‌ای این طرح، در استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه سازی در این کسب وکارها منجر به در اختیار گذاشتن منابع و اطلاعات جدید، رشد جایگاه شغلی متقاضیان و پیشرانان و ایجاد روابط سودمند و طولانی مدت می‎شود، ادامه داد: شبکه سازی کسب و کارهای خانگی، ضمن ایجاد نظم تیمی در کسب و کار، توانمندسازی شاغلین در ارائه خدمت، برجسته کردن محصولات و خدمات متقاضیان و پیشرانان را نیز به همراه خواهد داشت.

سلاحورزیان ادامه داد: در فاز سوم الگوی توسعه مشاغل خانگی علاوه بر اتصال به بازار متقاضیان و مشاوره صاحبان مشاغل خانگی، استانداردسازی، کمک به برنامه‌های تولید، فروش، شکل‌دهی و ظرفیت‌سازی بازار، به دنبال شکل‌گیری شبکه مشاغل خانگی هستیم.
سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان افزود: تاکنون ۱۰ شبکه مشاغل خانگی در حوزه‌های مختلف تحت عنوان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شکل گرفته است.

وی یادآور شد: این ۱۰ شبکه در رشته شغلی‎های پوشاک، تولید و بسته‌بندی عسل، چرم‌دوزی، تابلوفرش، قالی‌بافی، فرآوری و بسته‌بندی زعفران، البسه محلی، تابلو فرش و گلیم‌بافی تشکیل شده‎اند.

سلاحورزیان گفت: تلاش شده کسب و کارها و پیشرانانی که برای ایجاد شبکه انتخاب می‎شوند از اکثر شهرستان‎های استان همچون خرم آباد، کوهدشت، پلدختر، سلسله، دلفان و... باشند.

یادآور می‌شود، طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در ۳۱ استان در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha