تجمعات مذهبی در محرم با طرح‌های ابتکاری مدیریت شود
کد خبر: 3988468
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

تجمعات مذهبی در محرم با طرح‌های ابتکاری مدیریت شود

استاندار قم گفت: در ماه محرم هرگونه تجمعی که باعث شیوع بیشتر ویروس شود باید با طرح‌های ابتکاری به سمت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی به نظرات کارشناسی مرکز بهداشت قم سوق داده شود.

تجمع و عزاداری‌های محرم با طرح‌های ابتکاری مدیریت شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم، 13 مرداد در جلسه ستاد مدیریت بحران، با اشاره اینکه موج پنجم کرونا از تمامی موج‌های قبلی سهمگین‌تر است، بیان کرد: در ماه محرم هرگونه تجمعی که باعث شیوع بیشتر ویروس شود باید با طرح‌های ابتکاری به سمت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی به نظرات کارشناسی مرکز بهداشت قم سوق داده شود.

وی گفت: برای بهبود روند واکسیناسیون در قم باید تعداد مراکز تزریق واکسن دست کم به ۲۰ مرکز افزایش یابد.

سرمست بیان کرد: رعایت پروتکل‌های کمتر از ۷۰ درصد از اصناف استان پذیرفتنی نیست و برای بهبود وضعیت نامطلوب کنونی باید بر حجم نظارت و برخوردهای بازدارنده افزوده شود.

استاندار قم گفت: دوران گذر و جابه‌جایی قدرت طی چند هفته آینده نباید مانع دقت نظر و کم شدن انگیزه کاری شود.

وی اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های اقناع‌کننده نباید شاهد دپوی واکسن در استان باشیم و تمام گروه‌های هدف در بالاترین حد ممکن واکسینه شوند.

قم باید به مدت دو هفته تعطیل شود

بیژن سلیمانپور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به دغدغه‌ها و چالش‌های معیشتی که مانعی مهم در مدیریت کرونا می‌شود بهترین راهکار تسریع در واکسیناسیون است.

وی گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی اکثریت فوتی‌های کرونایی در این استان را افرادی شامل می‌شوند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

مرتضی حیدری، فرماندار قم نیز در این جلسه بیان کرد: قم به‌دلیل ویژگی زائرپذیری و کنترل بیماری باید دست کم به مدت دو هفته به‌صورت کامل تعطیل شده و اجازه هیچ‌گونه ورود خودرو و افراد غیربومی داده نشود.

انتهای پیام
captcha