مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود
کد خبر: 3987706
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

امام‌جمعه ارومیه گفت: مراسم عزاداری ماه محرم باید با رعایت تمامی شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود تا شاهد افزایش بیماری نباشیم.

ارسالی امروز ا عزاداری ماه محرم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ارومیه، روز گذشته، 9 مرداد ماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: رسم نادرستی در مراسم پیشواز ماه محرم در جامعه حاکم است که باید اصلاح شود و نباید مراسم و اعیاد بزرگ ماه ذی‌الحجه مانند روز مباهله تحت‌الشعاع استقبال از ماه محرم قرار گیرد.

وی افزود: تجمع عزاداران حسینی مانند سال‌های گذشته در روز ۷ محرم نیز به دلیل شرایط کرونایی و سایر عوامل برگزار نخواهد شد و لازم است مراسمی باشکوه مانند مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان به عنوان برنامه جایگزین مطرح و برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام‌ قریشی بیان کرد: زمان عزاداری شب‌های ماه محرم باید توسط مساجد و هیئت مدیریت شود و در ساعت مقرر مراسمات پایان یابد تا موجبات تشدید شرایط بیماری و آزار مردم نشده و تمامی شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در مراسم عزاداری ماه محرم باید به خوبی تبیین و رعایت شود.

وی ادامه داد: کیفیت مراسمات عزاداری ماه محرم باید با استفاده از معارف دینی و آموزه‌های حسینی باشد و در این راستا همه دستجات عزاداری باید از روحانیون و مبلغین به خوبی استفاده کنند و اجرای مراسم بزرگ و گسترده توسط برخی نهادها و هیئت در شب‌های ماه محرم باعث تضعیف مراسم کوچک در محلات مختلف می‌شود که لازم است در ضمن برگزاری شایسته مراسم محرم در این خصوص نیز تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: برای سخنرانی و مداحی در عزاداری‌های محرم باید استفاده از ظرفیت سخنرانان و مداحان استانی در اولویت مردم و مسئولان و مساجد بوده و مراسم سنتی اهل قبیله در سومین روز شهادت امام حسین(ع) باید به عنوان یکی از آیین‌های کهن دینی و مذهبی احیا شده و ماندگار باشد.

وی در پایان اظهار کرد: شبهات وارده بر محرم و عزاداری بر سید و سالار شهیدان باید به صورت منظم احصا شده و توسط علما در صداوسیمای مرکز استان و فضای مجازی تبیین و پاسخ داده شود و مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به صورت باشکوه در استان برگزار شده و همه مسئولان و نهادها باید در این خصوص همه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha