هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی برپا می‌شود
کد خبر: 3985437
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان:

هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی برپا می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان با اشاره به تولید برنامه رسانه‌ای «احلی من العسل»، گفت: محرم امسال هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی در لرستان برپا خواهند شد‌.

تولید برنامه رسانه‌ای احلی من العسل/ هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی در لرستان برپا می‌شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی لرستان، سه‌شنبه، ۲۹ تیرماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های تابستانه این اتحادیه، اظهار کرد: این اتحادیه از سال ۹۷ تاکنون رشد خوبی به لحاظ کیفی و کمی فعالیت‌ها داشته است هر چند کم‌توجهی به اتحادیه جدی بوده و جدی است و امیدواریم توجه به آن بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی یکی از سه تشکل زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش است که وظیفه آن زبده‌یابی و زبده‌پروری و کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی ایران است تربیت عمومی را وظیفه دوم این تشکل دانست و تاکید کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی اولین تشکل رسمی آموزش و پرورش است به طوری‌که بعد از انقلاب ۲۰ هزار شهید دانش آموز عمدتاً از بدنه انجمن‌های اسلامی بودند.

وحیدی با بیان اینکه در وصیت‌نامه‌های شهدای دانش‌آموز بر اهمیت حفظ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تاکید شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با عنوان «تشکل امین» یاد کردند و بر لزوم کمک به این تشکل تاکید دارند به طوری‌که در جایی دیگر فرمودند بچه‌های اتحادیه برای سایر دانش‌آموزان نقش غریق نجات دارند

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی لرستان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته نگاه به اتحادیه جدی‌تر شد و امروز در تمامی شهرهای استان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستانی فعال هستند، اضافه کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی لرستان رتبه اول کشور فعالیت‌های دانش‌آموزی را بر اساس سامانه‌های این اتحادیه به خود اختصاص داده است کمااینکه در دو سال گذشته در یک سطح معادل ۱۲ رتبه در بین استان‌ها رشد داشته است.

اجرای طرح به توان میلیون

وی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان از ۵ نیرو به صد نیرو رسیده است که رقم قابل توجه است و امیدواریم تمام مشکلات تامین نیروی اتحادیه برطرف شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی عدم توجه و حمایت مجموعه‌های استانی به برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان است هر چند امسال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار است ملاحظاتی پیرامون اتحادیه داشته باشد.

وحیدی با تشریح برنامه‌های اوقات فراغت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی لرستان، گفت: اولین برنامه اجرای طرح ویژه متوسطه اول و دوم است به طوری‌که دانش‌آموزان پایه هفتم به مجموعه تشکل اتحادیه وارد می‌شوند و زیر نظر مربی دوره‌های تخصصی را طی خواهند کرد که تربیت فعال جوان رقم بخورد.کمااینکه اجرای این طرح کمبود نیروی مورد نیاز را جبران می‌کند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی لرستان راه‌اندازی باشگاه سیگنالیست یا باشگاه رسانه‌ای دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های تابستانه اتحادیه اعلام کرد و با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در حوزه رسانه مصرف کننده هستند و تولید محتوا ندارند، ادامه داد: این در آینده رسانه بسیاری مسائل را رصد خواهد کرد چراکه اینترنت نیاز روزمره مردم است از طرفی فضای اینترنت اشیا کسب و کارهای را در کشور و استان رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اینکه در طرح بومی سیگنالیت یک باشگاه رسانه‌ای راه می‌افتد و افراد مستعد در حوزه رسانه جذب می‌شوند و آموزش‌های عمومی را در حوزه رسانه خواهند دید، افزود: افراد تربیت شده آموزش‌های تخصصی می‌بینند و برای آنان عملیات تعریف خواهد شد.

وحیدی از اجرای طرح به توان میلیون با هدف طبخ و توزیع غذا توسط دانش‌آموزان در عید غدیرخم خبر داد و با تاکید بر اینکه در طرح انسجام ۴۰۰ انجمن اسلامی در سطح استان تشکیل شد که تمام انجمن‌ها مربی دارند، بیان کرد: اردوی طلایه‌داران برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است کمااینکه این اردو سناریوی تشکیلاتی دارد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی لرستان برپایی هیئت‌های انصارالمهدی دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های اتحادیه در تابستان امسال برشمرد و با اشاره به اینکه در استان هیئت دانش‌آموزی جدی نداریم، اضافه کرد: محور این هیئت‌ها دانش آموزان بوده به طوری‌که متولی، مجری، و مخاطب دانش‌آموزان هستند‌.

وی دیگر برنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان را تولید برنامه رسانه‌ای «احلی من العسل» دانست و با اشاره به اینکه این برنامه ویژه دانش‌آموزان تهیه می‌شود با موضوع سیره سیدالشهدا و ارتباط آن با نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان اجرایی خواهد شد، ادامه داد: دبیرخانه ملی تجربه‌های تربیتی در لرستان راه‌اندازی می‌شود و این اتفاق بزرگی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مشکل دانش‌آموزان لرستانی بوم‌پشناسی است بدین معنا که ظرفیت‌های استان را نمی‌شناسند، افزود: در قالب یک طرح منسجم دانش‌آموزان با ظرفیت‌های استان آشنا می‌شوند کمااینکه دوره‌های تربیت مربی و والدین برنامه‌های علمی و آموزشی برای دانش‌آموزان نیز برنامه ریزی شده است.

وحیدی با اشاره به اینکه ۱۳۸ برنامه توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان ویژه تابستان تعریف شده است که هر کدام اثرات مثبت خواهد داشت، افزود: اجرای طرح مهر در مهر با هدف سلماندهی و اثربخشی کمک‌های دانش‌آموزان و راه‌اندازی استودیو مهارت از دیگر برنامه‌های تابستان امسال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha