اجرای ۵۰ برنامه ویژه دهه ولایت و سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در الیگودرز
کد خبر: 3985414
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

اجرای ۵۰ برنامه ویژه دهه ولایت و سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در الیگودرز

به‌مناسبت دهه ولایت و امامت و سالروز اقامه نخستین نمازجمعه ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و دینی در سطح شهرستان الیگودرز اجرا می‏‌شود.

اجرای 50 برنامه ویژه دهه ولایت و سالروز اقامه اولین نمازجمعه در الیگودرزبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز، در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان الیگودرز که دوشنبه، 28 تیر با هدف برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور در سالن جلسات فرمانداری الیگودرز برگزار شد، میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز با تاکید بر اهمیت جلسات شورای فرهنگ عمومی، گفت: وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی هدف‌گذاری برنامه‌های فرهنگی است.

وی افزود: مشکلات زیادی در سطح شهرستان الیگودرز وجود دارد که نیازمند پیگیری و پاسخگویی مسئولان است که در این راستا شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در این زمینه با برنامه‌ریزی مناسبت در حل مشکلات تاثیرگذار باشد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سرلک، امام جمعه الیگودرز با اشاره به ایام دهه ولایت و امامت، گفت: باید از این ایام برای تبیین بیشتر و شناخت ولایت و امامت و بیان مهمترین واقعه جهان اسلام یعنی غدیر استفاده کرد.

وی با اشاره به فلسفه وجودی و ارزشمند غدیر، اظهار کرد: همه دین ما حول محور امامت و ولایت حرکت می‌کند و بر همین اساس تبلیغ غدیر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرلک با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، گفت: نماز جمعه با کارکردهای مثبت از جمله پیگیری مطالبات مردم نقش مهمی در ایجاد ارتباط میان مردم و مسئولان دارد .

وی با بیان اینکه نماز جمعه تریبون اسلام، قرآن، اهل‌بیت(ع) بازوی نظام اسلامی و تریبون مردم است تا مطالبات به حق آنها بازگو شود، به تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت و هفته نماز جمعه را در این شهرستان پرداخت و گفت: بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و دینی در سطح شهرستان به‌مناسبت دهه ولایت و امامت و سالروزاقامه اولین نمازجمعه در شهرستان الیگودرز اجرا خواهد شد.

در ادامه ماشاءالله نعمتی، فرماندار شهرستان الیگودرز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی بسترساز نقش مردم در جامعه هستند، اضافه کرد: باید دستگاه‌های اجرایی فضا را برای نقش‌آفرینی مردم در جامعه اسلامی مهیا کنند.

وی گفت: روز غدیر روز بزرگی که به استناد روایات و احادیث ائمه‌اطهار(ع) هیچ مناسبتی در طول سال به بزرگی و منزلت آن نیست و باید هرچه بیشتر با فرهنگ غنی غدیر آشنا شده و از برکات آن بهره‌مند شویم.

نعمتی با اشاره به لزوم ایجاد چهره‌ای همخوان با اعیاد پیش‌رو، اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به همکاری و اجرای برنامه‌های دهه ولایت و امامت و هفته نمازجمعه هستند.

انتهای پیام
captcha