محرومیت دارالقرآن جوادالائمه(ع) کوهدشت از تجهیزات سرمایشی
کد خبر: 3983465
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

محرومیت دارالقرآن جوادالائمه(ع) کوهدشت از تجهیزات سرمایشی

مدیر دارالقرآن جوادالائمه(ع) کوهدشت با بیان اینکه امکانات این دارالقرآن در حد صفر است، گفت: دارالقرآن جوادالائمه(ع) کوهدشت وسیله گرمایشی و سرمایشی ندارد و هنگام سرما و گرمای شدید هوا، کلاس‌های آموزشی در شرایط سخت و طاقت‌فرسا برگزار می‌شود.

دارالقرانآیت عزیزی، مدیر دارالقرآن جوادالائمه(ع) کوهدشت در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به آغاز فعالیت این دارالقرآن از سال ۹۴، اظهار کرد: دارالقرآن جوادالائمه(ع) با چهار مربی متشکل از دو مربی آقا و دو مربی خانم در حال فعالیت‌ است.

وی با اشاره به فضای محدود دارالقرآن برای برگزاری کلاس‌های قرآنی و با بیان اینکه دارالقرآن جوادالائمه(ع) فقط یک کلاس دارد، ادامه داد: این دارالقرآن امروز به‌ نوعی مستأجر مؤسسه فرهنگی ـ تربیتی نور آموزش و پرورش این شهرستان است.

عزیزی با تأکید بر لزوم مستقل شدن دارالقرآن جوادالائمه(ع) و توجه بیشتر مسئولان به امر قرآن، ادامه داد: توجه به قرآن امروز فقط در حد حرف است و متأسفانه برخی مسئولان نسبت به ساماندهی مسائل قرآنی بی‌اهمیت هستند که نمونه آن بسیاری از دارالقرآن‌های استان هستند که بدون داشتن فضای مستقل عمدتاً در بخشی از فضای یک مؤسسه تربیتی جا داده می‌شوند.

مدیر دارالقرآن جوادالائمه(ع) کوهدشت با بیان اینکه امکانات این دارالقرآن در حد صفر است، ادامه داد: دارالقرآن جوادالائمه(ع) کوهدشت وسیله گرمایشی و سرمایشی ندارد و هنگام سرما و گرمای شدید هوا، کلاس‌های آموزشی در شرایط سخت و طاقت‌فرسا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تجهیزات نرم‌افزاری دارالقرآن جوادالائمه(ع) کوهدشت، گفت: به لحاظ نرم‌افزاری این دارالقرآن دارای یک لپ‌تاپ و سیستم قدیمی است؛ از طرفی نرم‌افزارهای قرآنی زیادی موجود است، اما به‌دلیل عدم وجود ویدئو پروژکتور از آنها استفاده مطلوب نمی‌شود.

عزیزی به نامه‌نگاری‌های متعدد برای کمک به دارالقرآن جوادالائمه(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه تمام نامه‌نگاری‌ها برای تجهیز و توجه به این دارالقرآن بدون نتیجه مانده است، ادامه داد: اعتبار دارالقرآن بسیار محدود است و گاهاً سالانه در حد ۲۵۰ هزار تومان که به اندازه پذیرایی از ۵۰ نفر نیست، به این دارالقرآن کمک می‎شود.

مدیر دارالقرآن جوادالائمه(ع) با اشاره به اینکه والدین برای کلاس‌های قرآنی هزینه نمی‌کنند و از طرفی فعالیت‌های این دارالقرآن‌ها باید شهریه‌محور باشد، ادامه داد: ما باید با مکافات یک دانش‌آموز یا یک استعداد قرآنی را جذب کنیم و چون عمدتاً به لحاظ بضاعت مالی مردم ضعیف هستند توانایی پرداخت هزینه دارالقرآن را ندارند.

وی با بیان اینکه دارالقرآن جوادالائمه کوهدشت گاهی برای تهیه برگه صدور گواهی پایان دوره هم با مشکل مواجه می‌شود، گفت: باید بحث آموزش تخصصی قرآن و تربیت مربیان به‌طور جدی در دستور کار قرار داده شود از طرفی برای استفاده از ظرفیت معلمان دارالقرآن‌ها مجوز استفاده از ظرفیت معلمان به‌صورت محدود و حداکثر ۴۸ ساعت را دارند.

انتهای پیام
captcha