رشد ۷۳ درصدی درآمد کمیته امداد قم از محل طرح اکرام ایتام
کد خبر: 3983169
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۳

رشد ۷۳ درصدی درآمد کمیته امداد قم از محل طرح اکرام ایتام

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) استان قم گفت: در سه‌ ماه نخست سال جاری، دو هزار و ۵۴۷ حامی جدید توسط کمیته امداد استان جذب و درآمد این نهاد از محل اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین نیز ۷۳ درصد رشد پیدا کرد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام(ره) قم، سیدمحمدرضا میره‌ای، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) استان قم با اشاره به استقبال خوب مردم از طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد، اظهار کرد: در این طرح حامیان می‌توانند یک یا چند فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد را انتخاب کنند و مبلغی را به‌صورت ماهیانه به‌ حساب مستقیم آن‌ها واریز کنند که حداقل ۳۰۰ هزار ریال است.

وی با بیان اینکه در سه‌ ماهه نخست امسال به‌ویژه در ماه رمضان، دو هزار و ۵۴۷ حامی جدید برای فرزندان ایتام و محسنین استان جذب شده است ادامه داد: مجموع حامیان آن‌ها تا پایان خردادماه امسال به ۲۷ هزار و ۶۱ تَن رسیده‌ است.

میره‌ای، شمار فرزندان تحت حمایت طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان را پنج هزار و ۶۰۱ تَن ذکر کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ سرانه ایتام این استان به هفت میلیون و 800 هزار و سرانه فرزندان محسنین نیز به‌ سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسیده‌ است.

کمک 85 میلیارد ریالی حامیان در سه‌ ماهه نخست امسال

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) قم با اشاره به‌ اینکه کمک‌های حامیان در سه‌ ماهه نخست امسال ۸۵ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: جذب کمک‌های مردمی و حامیان در این مدت نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته‌ است.

وی با بیان اینکه هر یک از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد دارای حساب بانکی اختصاصی هستند، تأکید کرد: کمک‌های نقدی حامیان نیکوکار به‌صورت مستقیم به‌ حساب فرزندان معنوی آن‌ها واریز می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) استان قم در ادامه شرایط سخت اقتصادی کشور را خاطرنشان کرد و خواستار کمک‌های بیشتر مردم نیکوکار و خیران به‌ نیازمندان شد.

میره‌ای ادامه داد: مردم شریف و نوع‌دوست استان برای مشارکت در این طرح و پذیرش حمایت ایتام و فرزندان محسنین، می‌توانند با شماره تلفن ۳۶۱۵۷ قم تماس بگیرند و از طریق راهنمایی و مشاوره کارشناسان این طرح فرزند یا فرزندان معنوی خود را انتخاب و حمایت کنند.

وی یادآور شد: افرادی که قصد دارند در این کار خداپسندانه شرکت کنند، می‌تواند عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۵ ارسال کنند یا با استفاده از پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir به‌ ثبت‌نام برای شرکت در این طرح ملی اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha