اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در کردستان
کد خبر: 3983035
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در کردستان

مسئول ستادی کانون‌های مساجد کردستان از اجرای طرح اوقاف فراغت «مدرسه، مسجد، تابستان» در استان خبر داد و گفت: چهار کانون فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان به صورت محوری این طرح را اجرا می‌کنند.

کامل گلباغی، مسئول ستادی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان، در گفت‌‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ستاد کانون‌های مساجد، طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را برای سال جاری عملیاتی و برنامه‌ریزی کرده که با همکاری معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش در حال اجراست.

وی افزود: پیوند بیشتر مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری به مساجد، شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و ایجاد نشاط و ارتقا سطح مهارت‌های اجتماعی از اهداف این طرح است.

مسئول ستادی کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: زمان اجرای این طرح از ۱۰ تیرماه تا ۳۱ شهریورماه است و این کانون‌ها می‌توانند در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد می‌توانند عناوین فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا طرح اوقات فراغت «مدرسه، مسجد، تابستان» در سه شهرستان سنندج، قروه و دیواندره اجرا می‌شود، افزود: چهار کانون‌ مساجد برتر کردستان در این شهرستان‌ها به عنوان محور طرح قرار گرفته‌اند. کانون‌های مهدیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان قروه، کانون کنعان سنندج و کانون امام خمینی(ره) دیواندره از کانون‌های مجری طرح اوقات فراغت هستند.

گلباغی گفت: این طرح‌ها در قالب شبستان فرهنگ شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج، شبستان نوآوری شامل رواق کارآفرینی و نوآوری، طرح شنبه‌های با کتاب، طرح سه‌شنبه‌های تکریم با محوریت مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، محافل اُنس با قرآن، نهج‌البلاغه خوانی و اُنس با صحیفه سجادی و اجرای میدانی گروه‌های هنری در مناسبت‌های ویژه ایام تابستان است.

مسئول ستادی کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود در هر کانون هزار و 200 نفر و در مجوع چهار هزار و 800 نفر به صورت مجازی و حقیقی زیر پوشش طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سایر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد نیز فعالیت‌های فرهنگی اوقات فراغت اجرا خواهد شد، یادآور شد: اجرای کلاس‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد جزو امتیازات سایت فهما محسوب می‌شود و براین اساس کانون‌های مساجد نسبت به این امر باید بیشتر فعال باشند.

انتهای پیام
captcha