حوزه‌های علمیه مرکز اتحاد و همدلی باشند
کد خبر: 3982291
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

حوزه‌های علمیه مرکز اتحاد و همدلی باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید مرکز اتحاد و همدلی باشند، گفت: حوزه علمیه خواهران تشیع سقز این ظرفیت را دارد تا با تعامل و همکاری خوب و مفید حوزه علمیه خواهران امام شافعی(رض) در سطح شهر و جامعه از لحاظ فرهنگی تأثیرگذار باشند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 15 تیرماه در جمع اعضای حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از رویش‌های انقلاب پیشرفت حوزه‌های علوم دینی خواهران به شکل سامان یافته و تشکیلاتی نسبت به گذشته است.

وی با اشاره به روایات دینی در باب آفات علم افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید: «آفت علم نداشتن عمل است»، در این راستا یک عالم و طلبه باید عامل به علم خود باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: همه چیز باید دست به دست هم دهد تا یک طلبه بتواند در وادی علم‌آموزی خود موفق شود و بتواند با تقوا و معنویت برای جامعه مفید واقع شود.

وی به مقایسه تحصیل در مراکز علمی ـ دانشگاهی و علوم دینی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: در دانشگاه شاید یک روند و سیر طبیعی طی شود اما در طلبگی انگیزه باعث پیش روی کارها می‌شود. یک طلبه با ورود به حوزه علمیه باید علت و انگیزه خود از درس خواندن را بداند و به این امر واقف باشد که هدف از تحصیلش در حوزه، تربیت یک کارشناس و اندیشمند دینی است.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: کارکرد یک طلبه و مبلغ دینی در برخورد با حوادث و اتفاقات روز جامعه، بی‌بصیرتی‌ها، پاسخگویی به مشکلات مردم و شبهات ذهنی آن‌ها و نیز روشنگری و آگاه کردن مردم مشخص می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به سه شاخصه در وجود یک طلبه علوم دینی گفت: عالم بودن، با تقوا بودن و پایبند بودن به نظام و انقلاب از شاخصه‌های اصلی در وجود یک طلبه علوم دینی است.

وی با تأکید بر اینکه طلبه نباید به کسب مدارک سطحی اکتفا کند، افزود: یک طلبه نباید از کسب مدارج معنوی غافل شود بلکه باید مدام در پی یادگیری علم باشد و به معلومات خود بی‌افزاید و خود یک معلم اخلاق شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در جمهوری اسلامی باید مرکز اتحاد و همدلی باشند، بیان کرد: حوزه علمیه خواهران تشیع شهرستان سقز این ظرفیت را دارد تا با تعامل و همکاری خوب و مفید حوزه علمیه خواهران امام شافعی(رض) در سطح شهر و جامعه از لحاظ فرهنگی تأثیرگذار باشند.

وی در پایان یادآور شد: طلاب علوم دینی خواهران باید با هدف‌گذاری در زمینه علم و اخلاق بتوانند مدارج عالی علم و تحصیل را طی کنند و خود را به عرصه تدریس در دانشگاه و حوزه‌های علمیه و تلاشگر عرصه فرهنگی برسانند.

انتهای پیام
captcha