رویکرد سند تحول قضایی رضایتمندی مردم و اجرای عدالت است
کد خبر: 3979943
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رویکرد سند تحول قضایی رضایتمندی مردم و اجرای عدالت است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اهداف ترسیم شده سند تحول قوه قضائیه، گفت: رویکرد سند تحول قضایی اجرای عدالت و رضایتمندی مردم است.

ارسال فوری/ رویکرد سند تحول قضایی رضایتمندی مردم و اجرای عدالت استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، چهارم تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوا، انجام واجبات و تبعیت از آموزه‌های الهی، اظهار کرد: خداوند در آیه 10 سوره مبارکه حجرات، مؤمنان را با عنوان برادر خطاب می‌کند و می‌فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ؛ در حقيقت مؤمنان با هم برادرند پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد اميد كه مورد رحمت قرار گيريد.»

وی با اشاره به اینکه مؤمنان از لحاظ مکان زندگی، موقعیت جعرافیایی، تحصیلات و شغل ممکن است با هم متفاوت باشند ولی در اصل برادری با هم شراکت دارند، افزود: مؤمنان باید در حق یکدیگر برادری کنند و حقوق برادری را به‌جا بیاورند، چراکه رعایت حقوقی که مؤمنان بر همدیگر دارند، رعایت تقوای اجتماعی است.

شاهرخی ایجاد صلح و سازش بین انسان‌‌ها، خرسند کردن و یاری دادن را از اصول و حقوق برادری برشمرد و گفت: ریش‌سفیدان و معتمدان باید بین دو طایفه در حال نزاع با عدل و عدالت برخورد کرده و از نزاع‌ها و درگیری‌ها پیشگیری کنند که یکی از راه‌های پیشگیری از نزاع بین طوایف، معرفت‌افزایی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه خداوند تقوا را شرط آزادی از جهنم قرار داده است، ادامه داد: تکرار فراوان واژه تقوا در قرآن و روایات نشان از جایگاه ممتاز این امر الهی است، تا جایی که ملاک برتری انسان‌ها نسبت به همدیگر تقواست.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های گذشته و پیش‎رو، بیان کرد: پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که در استان ما نیازمند تشکیل جلسات بیشتر در خصوص مبارزه با این امر هستیم‌.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، مراکز مشاوره و اطلاع‌رسانی می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد مؤثر باشد و از طرفی ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد نیر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: وضع قانون مقتدرانه که بتواند فروشندگان مواد مخدر را از این کار منع کند نیز نیازمند همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

شاهرخی با اشاره به ششم تیرماه، سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، افزود: در طول ۴۲ سال از انقلاب، شاهد خیانت‌ها و جنایات تروریست‌ها بودیم تا جایی که بسیاری از علما و دانشمندان از جمله شهدای محراب، شهید رجایی و باهنر را به شهادت رساندند اما خداوند عصاره این خوبی‌ها را در وجود مقام معظم رهبری قرار داد و این ذخیره الهی را برای ما حفظ کرد‌.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفت تیر سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و با تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: خداوند در ازای مظلومیت شهدای هفتم تیر، چهره زشت و پلید منافقان را آشکار کرد. شهدای هفتم تیر سند مظلومیت جمهوری اسلامی ایران بودند که دو تن از آنان نیز اهل لرستان بودند.

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین قوه قضائیه دو هدف اجرای عدالت و رضایت‌مندی مردم ترسیم شده است، تصریح کرد: علاوه بر قوه قضائیه روابط عمومی هر اداره باید از مراجعان به آن دستگاه نظرسنجی کرده و رضایت‌مندی آنان را بررسی کند، چراکه هدف اصلی رضایت‌مندی مردم است از طرفی دادگستری لرستان در حل مشکلات کارخانجات تعطیل شده استان و در ملاقات‌های عمومی موفق بوده است.

وی با بیان اینکه در انتخابات هفته گذشته شاهد حضور باشکوه مردم علی‌رغم مشکلات اقتصادی بودیم، گفت: پاسخ فداکاری مردم در حضور باشکوه در انتخابات، به ثمر رسیدن مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور منتخب است.

انتهای پیام
captcha