تواضع و فروتنی؛ از ویژگی‌های شخصیتی و‌ تربیتی امام رضا(ع)
کد خبر: 3979305
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

تواضع و فروتنی؛ از ویژگی‌های شخصیتی و‌ تربیتی امام رضا(ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه بررسی ابعاد وجودی شخصیت امام رضا(ع) و تاثیر آن در عرصه زندگی اجتماعی و سبک زندگی مؤثر و راهگشا است، گفت: تواضع و فروتنی از ویژگی‌های شخصیتی و تربیتی امام رضا(ع) بود.

ارسالی سه شنبه// تواضع و فروتنی؛ از ویژگی‌های شخصیتی و‌ تربیتی امام رضا(ع) بودحجت‌الاسلام حسن نیشابوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، بیان کرد: بررسی ابعاد وجودی شخصیت امام رضا(ع) در حد توان و تاثیر آن در عرصه زندگی اجتماعی و سبک زندگی ما به‌عنوان مسلمان شیعه و پیرو آن حضرت مؤثر و راهگشا است.

وی به ویژگی‌های شخصیتی و تربیتی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا‌(ع) بسیار متواضع و فروتن بودند و توجه بسیاری به بیت‌المال داشت یکی از ماموران امام رضا(ع) می‌گوید؛ یک روز برای جمع آوری وجوهات مامور شدم و زمانی که بازگشتم، یک مقدار از مالیات حکمرانان شرعی را به امام تحویل دادم و یک بسته را برای خود نگه داشتم. وقتی امام سؤال کرد گفتم این را به من هدیه دادند امام گفت اگر مامور حکومتی نبودی آن را به شما می‌دادند گفتم خیر فرمودند پس آن را در کنار دیگر اموال بیت‌المال بگذار این عملکرد امام می‌تواند الگویی برای دولتمردان در همه زمینه‌ها باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان به مؤلفه‌های سیاست در سیره امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: برخورد امام با مامون در پذیرفتن ولایت‌عهدی یک برخود سیاسی بود امام از ابتدا  از تمام برنامه‌های و اهداف مامون در پذیرفتن ولایت‌عهدی باخبر بود و توانست با بصیرت و آگاهی و با سیاست تمام نقشه‌های مامون را نقش برآب کند و مامون که دید چاره‌ای ندارد دست به قتل امام زد.

نیشابوری بیان اینکه بهترین زیارت ائمه معصومین، زیارتی از روی اخلاص و با بصیرت و آگاهی است، اظهار کرد: امام رضا(ع) فرمودند: «کسی که مرا با دوری خانه‌‏ام زیارت کند، در روز قیامت در سه‏ مورد به سراغ او می‏‌آیم تا او را از هول و هراس آن موارد نجات دهم» و همچنین فرمودند: «هرکس در آن سرزمین غربت به زیارت من آید، من و پدرانم در روز قیامت شفیع او باشیم و هر کس‏ که ما شفیع او باشیم نجات خواهد یافت.»  

 

 

انتهای پیام
captcha