همه از عشق او می‌گویند / با یکدیگر مهربان‌تر باشیم
کد خبر: 3979212
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷

همه از عشق او می‌گویند / با یکدیگر مهربان‌تر باشیم

در طول سال همواره حرم مطهرش ملجأ و امید درماندگان، پناهگاه بیکسان و قرار عاشقان است. آنانکه زیباترین حدیث عشق با معبود را در صحن و سرای ملکوتیش می‌سرایند و از این طریق دل‌های خویش را صیقل می‌دهند.

هنگامی که نامش به زبان می‌آید، دو خصلت مهم و ویژه در اذهان تداعی می‌شود. مردم او را به امام رئوف می‌شناسند و اهل علم و معرفت او را به نام عالم آل محمد(ص) اما هر چه هست همه از عشق او سخن می‌گویند و چه بسیار چشمانی که با شنیدن نام و یا دیدن گنبد طلایی ملکوتیش می‌بارند.

در طول سال همواره حرم مطهرش ملجأ و امید درماندگان، پناهگاه بیکسان و قرار عاشقان است. آنانکه زیباترین حدیث عشق با معبود را در صحن و سرای ملکوتیش می‌سرایند و از این طریق دل‌های خویش را صیقل می‌دهند.

حرم مطهرش، نگین فروزان ایران اسلامی است که تلألؤ انوار ملکوتیش تمام نقاط ایران بلکه جهان اسلام را دربر می‌گیرد و همواره عاشقان فراوانی را از نقاط دور یا نزدیک به خود جذب می‌کند. هر زمان سخن از مهربانی و معرفت و علم به میان می‌آید، نام عالم آل محمد(ص)، امام رئوف می‌درخشد. در این مجال حدیث‌هایی از این امام همام که هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است، می‌خوانیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی، امام‌جمعه موقت شیراز، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) به بیان روایتی از آن حضرت پرداخت و گفت: در روایتی از امام رئوف است که می‌فرماید تا زمانی که سه ویژگی و خصوصیت در بنده یافت نشود، حقیقت ایمان کامل را درک نمی‌کند.

وی با بیان اینکه همه ما در پی وصول به ایمان کامل هستیم، ویژگی نخست را ژرف‌نگری در دین دانست و گفت: فرق بین تفقه و علم همین است که علم آگاهی است اما ممکن است ژرفا و عمق نداشته باشد اما تفقه آن دانش عمیق است.

محمودی با تأکید بر اینکه باید نسبت به دین خود تفقه داشته باشیم که به مجرد بعضی از ناملایمات نلغزیم، گفت: دوم نسبت به مخارج زندگی خویش اندازه‌گیری داشته و مراقب دخل و خرجمان باشیم و به گونه‌ای نشود که با این تورم دائماً مشکلات مضاعف شود؛ مخصوصا در این دوره باید حسن تدبیر را در سرلوحه برنامه زندگی خود داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس ویژگی سوم را صبر در برابر مصائب و مشکلات و ناکامی‌ها برشمرد و افزود: در زندگی همه ما چالش‌هایی وجود دارد؛ ناامیدی در زندگی یعنی مرگ و رکود و به همین دلیل است که امام مسئله صبر را تأکید می‌فرماید.

وی همچنین به حدیث دیگری از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام رئوف فرمودند به یکدیگر رو کنید و با هم مهربان باشید و به زیارت یکدیگر بروید و اگر دل‌هایتان به یکدیگر نزدیک شد به ما نزدیک شده‌اید؛ یعنی هرچه به یکدیگر نزدیک‌تر شویم به امام خویش نزدیک‌تر خواهیم شد پس در دوره کنونی هم اگر می‌خواهیم به امام زمان(عج) نزدیک‌تر شویم باید با یکدیگر مهربان‌تر شویم.

انتهای پیام
captcha