قم آماده برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم است/۹۰ صندوق اخذ رأی سیار در قم
کد خبر: 3978067
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

قم آماده برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم است/۹۰ صندوق اخذ رأی سیار در قم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت:‌ با تدابیر انجام شده برای برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه هیچ‌گونه مشکلی از نظر امنیتی و احساسی وجود ندارد و تمام دستگاه‌های استانی همت و تلاش خود را برای بسترسازی مطلوب برای مشارکت حداکثری به وجود می‌آورند.

قم آماده برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم است/۹۰ صندوق اخذ رأی سیار در قمبه گزارش ایکنا از قم، بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، امروز ۲۶ خردادماه، در جلسه ستاد مدیریت بحران قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، گفت:‌ با تدابیر انجام شده برای برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه هیچ‌گونه مشکلی از نظر امنیتی و احساسی وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای عمل به سیاست‌های کلی استان در برگزاری انتخابات در ۱۷ مورد شیوه‌نامه‌هایی متناسب، به دستگاه‌های اجرایی برای بسترسازی مطلوب انتخابات و شکل همگانی دادن به مشارکت عمومی ابلاغ شده‌است.

سلیمان‌پور اظهار کرد: تمام دستگاه‌های استانی همت و تلاش خود را برای بسترسازی مطلوب برای مشارکت حداکثری به وجود می‌آورند.

۹۰ صندوق اخذ رأی سیار در قم

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در این جلسه، با اشاره به روند برگزاری انتخابات در ۲۸ خردادماه سال جاری، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده هر فرد به مدت ۳ دقیقه در محل اخذ رای حاضر و رأی خود را به صندوق انداخته و از محل خارج خواهد شد.

وی افزود: با افزایش ۵۲ شعبه در انتخابات پیش رو برای هر صندوق برای جلوگیری از ازدحام افراد پیش‌بینی اخذ یک‌هزار رأی در نظر گرفته شده‌است.

فرماندار قم گفت: در فضای استقرار صندوق اخذ رأی نباید بیش از ۲۵ نفر به صورت همزمان حضور داشته باشند و افراد حاضر تا رسیدن نوبت رأی‌گیری در فضای باز مدیریت خواهند شد.

وی یادآور شد: لوازم ضدعفونی‌کننده و بهداشتی در تمام صندوق‌های اخذ رأی پیش‌بینی شده است، حدود ۹۰ صندوق سیار در سطح استان فعال خواهد بود.

حیدری تاکید کرد: از شهروندان قمی درخواست می‌شود هنگام حضور در شعب اخذ رأی وسایل شخصی از جمله خودکار همراه خود داشته باشند.

فرماندار قم گفت: برای اخذ رأی افراد کرونایی در بیمارستان‌ها و افراد قرنطینه شده در داخل منازل، صندوق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده تا با کمک ماموران مرکز بهداشت استان رأی این افراد گرفته شود.

فرماندار قم روند اجرای طرح شهید سلیمانی طی هفته اخیر را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: طی روزهای گذشته ۱۹ هزار و ۱۰۳ مورد تست در این طرح انجام و ۱۸۰ نفر بستری که ۲۳ مورد از این بین فوت شدند.

حیدری افزود: از این بین حدود ۶۳۰ تن پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند و می‌توان این افراد را تحت پیگیرد قانونی قرار داد.

برگزاری مراسم‌های باشکوه دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

یونس عالی‌پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به برنامه‌های مرتبط با دهه کرامت، اظهار کرد: طی روزهای گذشته مراسم‌های باشکوه اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز دینی و مذهبی استان درحال انجام است.

یونس عالی‌پور ادامه داد: حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و کوه خضر نبی(ع) سه مورد از مهم‌ترین مراکزی است که شاهد برگزاری مراسمات دینی مرتبط با دهه کرامت است.

وی تصریح کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف برق تعاملات و همکاری‌های مطلوبی بین مراکز دینی و شرکت توزیع نیروی برق استان انجام گرفته است.

صدور مجوز تزریق واکسن ایرانی کرونا از هفته آینده

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: صدور مجوز تولید و تزریق واکسن «کووبرکت» ملی جای افتخار دارد و از هفته آینده روند تزریق این واکسن آغاز خواهد شد.

قدیر افزود: تعداد مرگ و میرهای کرونایی در قم طی روزهای گذشته به صفر رسیده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه قم از نظر کنترل بیماری کووید۱۹ در رتبه بیست و سوم قرار دارد، گفت: هم اکنون هیچ‌کدام از شهرهای کشور به وضعیت آبی نرسیده‌اند.

وی گفت: هم اکنون به ازای هر ۱۰ هزار تن جمعیت استان حدود ۵۴ تست کرونا انجام می‌گیرد و علی رغم افزایش تست‌های کرونایی، تعداد بیماران مثبت کاهش یافته‌است.

قدیر ادامه داد: طی هفته گذشته به ازای ۱۰۰ هزار تن جمعیت استان قم ۲۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون حدود ۵۷ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده و بزودی با ورود واکسن ایرانی واکسیناسیون عمومی مردم تسریع می‌شود.

 وی در پایان تاکید کرد: ۷۰ درصد مردم در مراکز مختلف عمومی و تولیدی از ماسک استفاده می‌کنند همچنین دستگاه‌های خدمات رسان استان، ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha