احیای جلسات قرآن در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد
کد خبر: 3978027
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

احیای جلسات قرآن در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به ضرورت احیای جلسات قرآن کریم در استان، بیان کرد: جلسات خانگی قرآن در گذشته رونق داشت، ولی امروز کم‌رنگ شده بر این اساس احیای جلسات قرآن باید در دستور کار تمامی ادارات و سازمان‌های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه امروز، ۲۶ خردادماه در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی کرمانشاه در سالن جلسات این اداره‌کل با اشاره به لزوم توجه به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای، اظهار کرد: به هر میزان که مراکز فرهنگی، دینی و قرآنی در استان افزایش یابد، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری کاهش یافته و لازم است فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به مناطق حاشیه‌نشین و کمتر توسعه یافته شهر‌های استان سوق داده شود تا اقشار مختلف از آثار آن بهره‌مند باشند.

وی افزود: قرآن موجب رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه می‌شود و مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها باید به قرآن توجه ویژه‌ای داشته باشند. باید به‌دنبال طرحی باشیم تا قرآن در جیب هر فرد در جامعه وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: باید به فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از ظرفیت سازمان‌ها و نهاد‌هایی همچون اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها در راستای افزایش سطح برنامه‌های این حوزه استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در راستای یاد شده نیازمند همت و تلاش سازمان‌های همسو و اعتبار در این زمینه هستیم تا با بهره‌برداری از آن زمینه ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی فراهم آید.

حجت‌الاسلام احمدی درادامه با اشاره به لزوم گسترش فعالیت‌های اثربخش قرآنی از جمله برپایی جلسات قرآنی در استان، گفت: جلسات خانگی قرآن در گذشته رونق داشت، ولی امروز کم‌رنگ شده بر این اساس احیای جلسات قرآن باید در دستور کار تمامی ادارات و سازمان‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی در پایان به تلاش مؤسسات و فعالان قرآنی استان در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی در مناطق حاشیه‌نشین اشاره کرد و گفت: باید در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در صدر قرار گیریم و این امر جز به تلاش مجموعه‌های همسو میسر نیست.

انتهای پیام
captcha