تولید انیمیشن‌های «مهدویت و انتظار» در لرستان
کد خبر: 3974553
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

تولید انیمیشن‌های «مهدویت و انتظار» در لرستان

بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری نسبت به تولید انیمیشن‌های با موضوع «مهدویت و انتظار» اقدام می‎کنند.

تولید کلیپ‌های کوتاه با موضوع مهدویت و نماز در مدارس علمیه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) استان لرستان، امروز، نهم خرداد در دیدار با حجت‌الاسلام احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه لرستان به برگزاری مسابقه کلیپ‌های کوتاه سه تا پنج دقیقه‌ای با موضوع نماز در شبکه‌های اجتماعی با مشارکت معاونت تبلیغ حوزه علمیه برادران و ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت لرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدویت‌هایی که در فضای حقیقی برای طلاب جهت تبلیغ ایجاد شد یکی از بسترهای مناسب ایجاد شده ضبط کلیپ با استفاده از اساتید و طلاب توانمند برای مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی است.

وی افزود: بنیاد مهدویت و ستاد اقامه نماز استان لرستان در حال ضبط کلیپ‌های کوتاه سه دقیقه‌ای با موضوعات مختلف از جمله مهدویت و انتظار است و ما این آمادگی را داریم که این برنامه در دامنه وسیع‌تر و در حوزه‌های علمیه استان برگزار شود و از بین آثار تولیدی تعدادی از آثار برتر تقدیر و در شبکه استانی پخش شوند.

حجت‌الاسلام عبداللهی، مدیر حوزه‌های علمیه لرستان نیز در این دیدار، گفت: ضبط برنامه و کلیپ کارهای خوبی با کمک حوزه‌های علمیه و طلاب شهرستان‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به فضای ایجاد شده در کشور به خاطر بیماری کرونا، اولین اقدامی که صورت گرفت جهت بهره‌مندی از موقعیت ایجاده شده اساتید حوزه در تولید محتوا در فضای مجازی دعوت کردیم و دوره‌های کوتاه و فشرده برای طلاب استان برگزار شد تا طلاب بتوانند با استفاده از تلفن همراه خودشان و نرم‌افزارهای موجود کلیپ‌های چند دقیقه‌ای را تولید کنند.

عبدالهی اضافه کرد: به همین منظور گروهی در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شد که طلاب کلیپ‌های تولیدی خود را در این گروه جهت استفاده و بهره‌مندی دیگر طلاب ارسال کنند و تاکنون کلیپ‌های زیادی با محتوای دینی تولید شده است و این ظرفیت وجود دارد که طلاب در زمینه مهدویت کلیپ‌های کوتاه تولید کنند.

در پایان این دیدار مقرر شد، مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهر لرستان فهرست افراد واجد شرایط از بین مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه استان را به بنیاد مهدویت استان معرفی کنند تا نسبت به ضبط محتوای آموزشی و تبلیغی و نشر آن در صدا و سیمای مرکز استان، شبکه شاد آموزش و پرورش استان، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات لازم انجام شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) استان لرستان همچنین، امروز، نهم خرداد با مدیرکل و معاونان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف از جمله برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مهدوی و همچنین برگزاری مشترک جشنواره انیمیشن و موشن‌گرافیک «مهدویت و انتظار» مباحثی مطرح شد.

در این دیدار مقرر شد، معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با تولید انیمیشن و محتواهای مهدوی آماده و به امضای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی موعود(عج) لرستان به امضا برسد.

انتهای پیام
captcha