مجموع فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از ۴۳۰۰ نفر رسید
کد خبر: 3970126
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

مجموع فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از ۴۳۰۰ نفر رسید

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۴ هزار و ۳۲۵ نفر رسید.

ارسالی امروز ا مجموع فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از ۴۳۰۰ نفر رسیدعلی‌احمد آقاپور، مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان ۱۲ نفر جان خویش را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

وی افزود: در این مدت ۱۲ بیمار شامل ۴ نفر در ارومیه، یک نفر در تکاب،  2 نفر در خوی، ۴ نفر در سلماس و یک نفر در مهاباد جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۴هزار و ۳۲۵ نفر رسید.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: ۴۸۱ تن در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا و ۲۳۳ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

وی ادامه داد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به هزار و ۲۹۶ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۸۷ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

آقاپور با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیان کرد: ۲۳۲ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۵۲ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۵۸ هزار و ۶۷۳ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام
captcha