برگزاری محافل قرآنی در روستاهای سلسله + عکس
کد خبر: 3970102
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

برگزاری محافل قرآنی در روستاهای سلسله + عکس

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله از برگزاری محافل انس با قرآن به میزبانی روستاهای این شهرستان خبر داد.

امین فاضلی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری محافل انس با قرآن طی ماه مبارک رمضان در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: این محافل قرآنی به همت اداره تبلیغات اسلامی سلسله و مشارکت مؤسسات و تشکل‌ها و خانه‌های قرآنی به‌صورت هفتگی برگزار می‎شود و هر هفته یک روستای این شهرستان میزبان این محفل قرآنی است.

وی با بیان اینکه این محافل قرآنی اغلب در سطح معابر عمومی و یا مساجد روستا برگزار می‏‌شوند، افزود: روستای دکاموند یکی از این روستاهاست که جامعه قرآنی آن اقدام به برگزاری محفل قرآنی در محل نگهداری قرآن خط وشا کردند.

فاضلی اجرای جلسه ختم قرآن در ۱۰ محله الشتر، مسابقه تفسیر مجازی قرآن با محوریت سوره مبارکه «حجرات»، مسابقه حفظ ۱۰ سوره آخر قرآن، مسابقه تلاوت سوره مبارکه «قدر»، مسابقه ترجمه یک صفحه از قرآن در قالب ساخت پادکست، پویش «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه‌‌ اولی‎ها، جزءخوانی قرآن در فضای باز، پویش «محفل و ختم قرآن» به نیت آرامش روح اموات و درگذشتگان، پویش «گلریزان» و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تهیه کلیپ قرآنی از حیواناتی که اسامی آنها در قرآن ذکر شده است، آموزش روخوانی و روانخوانی مجازی قرآن، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، ختم صلوات مجازی، برگزاری کرسی تلاوت قرآن به‌صورت حضوری و نمایش تئاتر عروسکی قرآنی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در شهرستان سلسله اعلام کرد.

یادآور می‌شود، قرآن خط وشا که به زبان لکی و با دستخط کتابت شده است در آرامگاه شیخ امیدعلی در هشت کیلومتری شمال شهر الشتر و در دامنه‌ کوه گرین در روستای ده کومئین (دکاموند) نگهداری می‌شود.

در نوشتن علامات این قرآن از جوهر زعفران و برای تهیه جلد آن از تخته سه لا و پوست آهو استفاده‌ شده و گفته می‌شود مشابه این قرآن در موزه شیراز وجود دارد. قدمت این قرآن نزدیک به ۱۷۰ سال و فاصله خطوط آن دو سانتیمتر است و از این‌رو به قرآن خط وشا (قرآنی که خطش باز است) معروف است.

انتهای پیام
captcha