معرفت خود را نسبت به امام زمان(عج) بالا ببریم
کد خبر: 3969956
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

معرفت خود را نسبت به امام زمان(عج) بالا ببریم

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نگاه‌ ما به امام عصر(عج) نباید محدود به شب قدر باشد بلکه باید بر معرفت خودمان نسبت به امام عصر(عج) بیافزایم، اظهار کرد: امام عصر(عج) ولایت بر امور عالم و انسان‌ها دارد، مدیر جامعه است و در جامعه ما حضور دارد.

معرفت خود را نسبت به امام زمان(عج) بالا ببریمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد شامگاه جمعه، ۱۷ اردیبهشت در هجدهمین جلسه «آموزه‌هایی از قرآن کریم» با اشاره به اوصاف فرشتگان، بیان کرد: سخن امروز ما در باب تعداد فرشتگان است، در روایات تأکید شده که تعداد فرشتگان قابل مقایسه با انسان‌ها نیست، آن‌قدر تعداد فرشتگان و ملائکه فراوان هستند که تعدادشان با جمعیت انسان‌ها قابل مقایسه نیست.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند که سوگند به خدایی که جانم در دست اوست، فرشتگان خدا در آسمان بیشتر از عدد ذرات خاک‌های روی زمین هستند و در آسمان جای پایی نیست مگر این که در آنجا فرشته‌ای در حال تسبیح و تقدیس خداوند است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه غذای فرشتگان نسیمی است که از عرش الهی وزیدن می‌گیرد، فرشتگان موجوداتی شریف و گرامی هستند که امر الهی را در مجرایش به جریان می‌اندازند، در هر حادثه و رویدادی دخالت دارند، ادامه داد: البته مقامات فرشتگان با هم متفاوت است، بعضی‌ها از جهت مقام از بعضی دیگر بالاتر هستند، بعضی‌ها مستقیماً امر الهی را می‌گیرند و آن را به زیردستان خودشان اعلام می‌کنند، فرشته‌هایی که مقام آنها پایین‌تر است امر الهی که از سوی فرشته بزرگ به آنها ابلاغ شده را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه فرشتگان با این عظمت در تحت امر خداوند هستند و چون پیامبر اسلام و جانشینان بعد از ایشان که ائمه معصومین(ع) هستند مدیر جامعه و عالم هستند و ما امام عصر(عج) را ریاست بر امور دین و دنیای مردم می‌دانیم، امام عصر مدیر جامعه است و ملائکه از کارگزاران نظام و هستی است و ملائکه و فرشتگان مأمور فرامین خداوند بوده از این رو هر امام عصری که از سوی خداوند مدیر جامعه و ریاست بر دین و دنیای مردم دارد، ملائکه در تحت فرمان امام عصر(عج) هستند.

وی ادامه داد: در شب قدر که ملائکه نازل می‌شوند به حضور امام عصر(عج) می‌رسند و ایشان در تعیین سرنوشت دخالت دارند، امید است که ما نگاه‌مان به امام عصر فقط نگاه شب قدر نباشد، امام عصر(عج) ولایت بر امور عالم و انسان‌ها دارد، مدیر جامعه است، او در جامعه ما حضور دارد گرچه ما او را مشاهده نکنیم.

نماینده ولی ‌فقیه در لرستان تأکید کرد: فرشتگان با همه عظمت و جایگاهی که دارند تحت امر امام زمان(عج) هستند، بر معرفت خودمان نسبت به امام عصر بیافزایم، وجود ما مالامال از شوق و عشق به امام عصر(عج) باشد و در سایه این شور و شوق در تحت فرامین امام عصر و احکام برخواسته از کتاب و سنت باشیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه با بیان اینکه در شب‌های قدر، حضور جوانان، نوجوانان، دختران و پسران بسیار پررنگ و انبوه بود، اظهار کرد: اخبار رسیده از درون روستاها، بخش‌ها، شهرها و مرکز استان با وجود محدودیت‌های بیماری کرونا و همچنین تغییر آب و هوایی که در شب‌های قدر مشاهده کردیم برای ما افتخارآمیز بود.

وی افزود: ممکن است ما صحنه‌هایی را در برخی از روزها مشاهده کنیم که در شأن جامعه اسلامی و در شأن یک مسلمان نباشد اما قاطبه مردم کشور و استان لرستان محب اهل‌ بیت(ع) هستند و فضیلت‌ها را دوست دارند، همراه با احیا، ذکر، مناجات، تلاوت قرآن و روزه‌داری، در این روزها شاهد کمک‌های مؤمنانه، احسان، همدلی و مواسات به‌صورت وسیع در استان بوده و هستیم.

امام‌جمعه خرم‎آباد با اشاره به حضور در برنامه‌های مؤمنانه و مواسات استان، اضافه کرد: در این راستا از نیکوکاران، گروه‌های جهادی، نهادهای انقلابی، مؤسسات زیرمجموعه  دفتر مقام معظم رهبری و… که با طبخ غذای گرم، توزیع بسته‌های معیشتی و… پای کار بودند و همدلی خدا پسندانه‌ای را در سطح جامعه اسلامی به وجود آوردند، تقدیر و تشکر دارم.

شاهرخی با اشاره به اینکه اخبار رسیده در شهرهای استان نیز حاکی از چنین رویدادهای بزرگ و قابل تکریمی است، هزاران بسته غذای گرم در حال توزیع در میان مردم است، افزود: به خانواده‌هایی که فرزندان متدین و با ایمان تربیت کردند و شاهد حضور آنها در مراسم‌ مذهبی و شب‌های قدر هستیم، افتخار می‎کنیم.

امام‌جمعه خرم‎آباد با تأکید بر اینکه باید به دستگاه‌های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، تربیتی و… که در گسترش تعلیم و تربیت اسلامی مجدانه در این چهار دهه تلاش کرده‌اند، افتخار کرد، ادامه داد: در برنامه‌های مواسات، همدلی، احسان و کمک مؤمنانه، تسهیل ازدواج جوانان، گسترش تعلیم و تربیت اسلامی باید ما مستمراً و خستگی‌ناپذیر در این عرصه‌ها انجام وظیفه کنیم.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌های خداپسندانه و با شور و ارزشمند مرهون توصیه‌های مقام معظم رهبری است که با آغاز شیوع بیماری کرونا، بحث مواسات و کمک‌های مؤمنانه را مطرح کردند، اظهار کرد: امت هم از آن زمان تاکنون این امر نیک و پسندیده را ادامه می‌دهند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه تمام این خیرات مرهون شهدای انقلاب اسلامی، پایداری و فداکاری آنها است، گفت: این مواسات، همدلی، اخوت، صمیمیت و برادری حاصل رشادت جانبازان عزیزی است که جمعی از آنها در بستر هستند و شب را تا صبح با درد و رنج سپری می‌کنند، اما خوشحال از ادامه راه‌شان هستند.

 

انتهای پیام
captcha