قرب خدا در بیداری شب قدر است
کد خبر: 3968188
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

قرب خدا در بیداری شب قدر است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از فرصت شب‌های قدر، گفت: قرب به خدا در بیداری شب قدر است.

ارسال فوری/ قرب خدا در بیداری شب قدر استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در پیام جمعه این هفته با اشاره به اینکه عمل به واجبات و دوری از معصیت برای رسیدن به منزلت تقوا است، واجب شدن روزه را راهی برای رسیدن به تقوای الهی دانست و با اشاره به اثرات تقوام و پرهیزکاری، اظهار کرد: رستگاری دنیا و آخرت، زیست سالم، موفقیت در معاشرت و رضایت خداوند و مردم از آثار تقوا است.

وی با ذکر این مطلب که عبادت و احیای لیالی قدر از هزار ماه بالاتر است، افزود: شب قدر شبی است که فرشتگان و روح اعظم در آن شب نازل شده و شبی سراسر سلامت، برکت و رحمت است کمااینکه فرشتگان در شب قدر فوج فوج نازل می‌شوند و بر مومنان و امام عصر(عج) سلام می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی رسیدن به قرب الهی را اثر احیا و شب زنده‌داری در لیالی قدر دانست و با اشاره به اینکه رحمت خدا در ترحم به مساکین در شب قدر است، خاطرنشان کرد: راه گذر از صراط صدقه دادن در شب قدر، رسیدن به بهشت وابسته به ذکر خدا در شب قدر، راه نجات از دوزخ استغفار در شب قدر و رضای خدا در دو رکعت نماز گزاردن در شب قدر است که باید از فرصت آن بهترین توشه را برای آخرت بگیریم‌.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه در شب قدر، حکمت الهی تعیین و تقسیم می‌شود، بر لزوم دعا در حق همدیگر در لیالی قدر تاکید کرد و گفت: با رعایت مقررات ستاد کرونا، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در درگاه خدا دعا کرده برای مجاهدان که در کادر درمان که مشغول انجام وظیفه هستند، دعا کنیم.

وی به مناسبت‌های روز معلم، روز جهانی کارگر، روز قدس، روز ملی خلیج فارس و روز جهانی مطبوعات اشاره کرد و با تبریک روز معلم گفت: وظیفه معلمی، رسالتی سنگین ولی پر خیر و برکت است چراکه هیچ کاری مهم‌تر از انسان‌سازی و فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی نیست و این مهم با تلاش و کوشش معلمان محقق می‌شود‌.

حجت‌الاسلام شاهرخی شغل معلم را شغل انبیای الهی و تعلیم و تربیت انسان‌ها دانست و با اشاره به اینکه پیامبر(ص) معلم تمام بشریت است، تصریح کرد: معلمان ما معلم گروهی از انسان‌ها هستند ولی قلمرو فعالیت انبیا گستره بود هرچند از جهت شعلی، معلمی همان شغل انبیا است و حاکمیت باید زمینه فعالیت بهتر معلمان و کرامت و منزلت آنان را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه رنج و زحمت معلمان در تربیت فرزندان این سرزمین با رسیدگی به معلمان شکوفایی بیشتری خواهد داشت و آثار تلاش معلمان در جامعه ملموس‌تر خواهد شد، ادامه داد: البته در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا و شکل آموزشی جدید باید بر رشد علمی، آموزشی و اخلاقی دانش آموزان مراقبت شود و آسیب نبیند.

امام جمعه مردم خرم آباد با اشاره به اینکه شهید مطهری، شخصیتی علمی آگاه و اندیشمندی بزرگ بود که در معرفی اسلام ناب تلاش‌های فراوانی انجام داد، افزود: در روزگار پهلوی که امر تعلیم و تربیت سخت و دشوار بود، شهید مطهری در حوزه و دانشگاه به تشنگان معارف اسلامی، حقایق معنوی را یاد می‌داد و سرانجام توسط گروه فرقان که غرق در جهالت بودند به شهادت رسید.

وی به ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر اشاره و گفت: کارگران، ستون فقرات تولید و اقتصاد هستند و هر کشوری دارای اقتصاد پیشرفته است باید به کارگران اهمیت دهد و کارگران بابد به کار خود دلگرم باشند چراکه اگر در جامعه‌ای کرامت کارگر مورد ملاحظه قرار گرفت، کارگر خستگی از کار نخواهند داشت و بهره‌وری بالا می‌رود.

نگاه به کار، نگاه عبادتی باشد

وی بر لزوم لحاظ کردن حقوق متناسب برای کارگران تاکید کرد و با اشاره به اینکه در نگاه اسلام کار عبادت و از کار و کارگر تجلیل می‌شود، اضافه کرد: ائمه معصوم گاهی شخصا و گاهی در کنار دیگران کار می‌کردند و می‌فرمودند کار از بهترین عبادات است لذا نگاه به کار باید نگاه عبادتی باشد و اگر چنین بود کار به عنوان یک ارزش معرفی می‌شود

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه جامعه کارگری نقش ارزنده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند، ادامه داد: حمایت جامعه کارگری در به زانو درآوردن رژیم پهلوی، حضور در دفاع مقدس، هوشیاری و بصیرت در رویدادهای سیاسی و اجتماعی از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد‌.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نظام سلطه در تقابل با ایران موفق نبوده و علت این امر حقوق موفق ایران در میدان و کارزار با دشمن، افزایش قدرت بازدارندگی و تقابل با دشمن در بیرون از مرزها بود کمااینکه سردار سرلشگر شهید حاج قاسم سلیمانی در این جهت خدمات برجسته و سرانجام دادند و نباید کسی عدم موفقیت خود را معلول حضور نیروهای جان برکف انقلاب بداند.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه عدم موفقیت حاصل اعتماد به دشمن یعنی آمریکا و سه کشور اروپایی بود، خاطرنشان کرد: آنچه زورگویان عالم را در مقابل ایران ناتوان کرده حضور میدانی نیروهای مسلح در داخل و بیرون مرزها و حضور مردم در تمام صحنه‌هاست کمااینکه حضور در انتخابات به منزله حضور مدافعان در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات به معنای مصمم بودن در دفاع از انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بدانند مشکلات کشور با کارهای مبتنی بر کارهای انبوه، باکیفیت، کارشناسی شده و جهادی حل می‌شود.

انتهای پیام
captcha