برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۸ درصد از روستاهای آذربایجان غربی
کد خبر: 3967316
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۸ درصد از روستاهای آذربایجان غربی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در ۹۸ درصد از روستاهای آذربایجان‌غربی انتخابات شوراهای اسلامی روستاها برگزار خواهد شد که افزایش ۷ درصدی را نسبت به دوره گذشته نشان می‌دهد.

ارسالی امروز ا فردا اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای شهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، ۶ اردیبهشت ماه در بیست و نهمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: بر اساس زمان‌بندی انتخابات شوراهای اسلامی فردا هیئت‌های نظارت نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر اعلام می‌کنند.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی بعد از اعلام فرمانداری‌ها به مدت ۴ روز از نهم اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه می‌توانند شکایت خود را به هیئت‌های نظارت استان ارائه دهند.

مصطفوی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ممنوعیت قانونی هر گونه تجمع و دورهمی برای انتخابات کاملاً ممنوع بوده و نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان در این دوره نسبت به دوره پنجم ۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان‌غربی به جهت نبود نامزد انتخاباتی در ۲۰۰ روستا انتخابات برگزار نشد و در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان در ۲ هزار و ۱۹۴ روستا انتخابات برگزار می‌شود و فقط در ۴۷ روستا انتخابات برگزار نمی‌شود که افزایش ۷ درصدی را نسبت به دوره گذشته نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم اکنون صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در هیئت‌های اجرایی در حال بررسی بوده و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هدف اصلی برگزاری انتخابات در کشور است.

وی گفت: از ۲۱ اردیبهشت ماه با دستور وزیر کشور فرایند انتخابات ریاست جمهوری در استان نیز آغاز خواهد شد و در ۹۸ درصد از روستاهای آذربایجان‌غربی انتخابات شوراهای اسلامی روستاها برگزار خواهد شد.

در پایان اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۲۴۵ داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۷ داوطلب مرد و ۲۱۸ داوطلب زن هستند.

انتهای پیام
captcha