تبیین مصادیق امر به‌ معروف با به‌کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی و هنری
کد خبر: 3967275
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید کرد:

تبیین مصادیق امر به‌ معروف با به‌کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی و هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: امر به معروف و نهی‌ از منکر از واجبات دین اسلام است و باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تبیین و ترویج شود که در این راستا باید تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به کار گرفته شود.

تبیین مصادیق امربه‌معروف و نهی‌از منکر در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنریبه گزارش ایکنا، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، ششم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای امر به معروف و نهی‌ از منکر لرستان، اظهار کرد: بسیاری از مصادیق تأکید شده دین اسلام در قالب امر به‌ معروف و نهی از منکر، از اصول اساسی و مترقی مدیریت در کشورهای توسعه‌ یافته است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای امر به معروف و نهی‌ از منکر مطابق با موازین شرعی و اسلامی، تصریح کرد: پایبندی به قواعد و قوانین فرهنگ کار یکی از مهم‌ترین مصادیق تأکید شده در دین مبین اسلام است که در کشورهای مانند ژاپن و آلمان نهادینه‌ شده و ما نیازمند آن هستیم که این شاخصه فرهنگی و مصداق امر به‌ معروف و نهی از منکر را در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، بیش‌ از پیش تقویت و تبیین کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بر لزوم حمایت از آمرین به معروف تأکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی‌ از منکر از واجبات دین اسلام است و باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تبیین و ترویج شود که در این راستا باید تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به کار گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به شاخصه‌های اخلاق فردی و حرفه‌ای، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مبتلابه جامعه که نیازمند پیاده‌سازی شاخصه‌های امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر است موضوع شیوع و گسترش ویروس کرونا است که لزوم پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی باید در قالب امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در سطح جامعه نهادینه شود.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه با اهدا لوح و هدیه از فعالیت‌های ثمربخش فرشته بیرانوند، کارشناس حوزه بانوان و عفاف و حجاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به‌پاس کسب رتبه‌ برتر استان در این حوزه، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha