نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی و معارفی شیلات لرستان
کد خبر: 3965684
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی و معارفی شیلات لرستان

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و معارفی این اداره‌کل در سال ۹۹، گفت: برای تقویت اعتقادات دینی و مذهبی کارکنان، کارگاه‌ها، جلسات و برنامه‌های مذهبی و اعتقادی به‌طور مستمر در طول سال برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

اواخر هفته/ نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی شیلات لرستان در سالی که گذشتکیارش بیرانوند، مدیرکل شیلات استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تأکید بر لزوم تقویت باورهای دینی و اعتقادی در سطح ادارات، اظهار کرد: هر دستگاهی در حکومت اسلامی در کنار کار تخصصی و وظایف محوله باید برنامه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی را به‌طور مستمر و متناسب با ایام و مناسبت‌های مذهبی و ملی برگزار کند.

وی با یادآوری اینکه تقویت اعتقادات دینی با برگزاری دوره‌های آموزشی نماز برای کارکنان و خانواده‌های آنان از اولویت‌های اصلی اداره‌کل شیلات استان لرستان است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ اشاعه نماز روز عاشورا از ابتدای سال گذشته هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شد.

بیرانوند با اشاره به حضور مستمر کارکنان اداره‌کل شیلات در نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: دعوت از طلاب و سخنرانان مجرب با هدف ایجاد محیطی معنوی در کنار کار تخصصی از برنامه‌هایی است که متناسب با ایام برگزار می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان از برنامه‌ریزی و اجرای دو دوره آموزش مجازی با موضوع «مهدویت» ویژه کارکنان این اداره‌کل خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تفسیر جلد هشتم قرآن کریم ویژه اعضای اداره‌کل شیلات استان لرستان به‌صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان نیز در طول سال گذشته در اداره‌کل شیلات استان لرستان برنامه‌ریزی و اجرا شد، اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی مهارت زندگی، شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز و دعوت از بانوان طلبه جهت پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان شاغل اداره‌کل شیلات استان لرستان طی سال گذشته به‌طور مستمر برگزار شد.

بیرانوند با اشاره به حضور مدیر و معاونان شیلات استان لرستان در دوره‌های آموزشی نماز و مدیران که به‌صورت ملی در سطح ادارات کل شیلات کشور برگزار شد، افزود: در این برنامه مدیر و معاونان این اداره‌کل بهصورت مجازی در دوره آموزشی نماز و مدیران که در سایت قنوت برگزار شد شرکت کرده و گواهی‌نامه آموزشی هشت ساعته به آنان اعطا شد.

تشکیل گروه «پیشگامان نماز» در شیلات لرستان

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به تجهیز و زیباسازی نمازخانه این اداره‌کل و پخش روزانه اذان به شکل زنده در سطح ادارات شیلات استان لرستان، ادامه داد: تشکیل گروه پیشگامان نماز اداره‌کل شیلات استان لرستان در کانال رسمی پیام‌رسان سروش با هدف ارائه مطالب مفید و جذاب در رابطه با نماز از دیگر فعالیت‌هایی است که در راستای ارتقای سطح معنویت کارکنان این اداره‌کل برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل شیلات استان لرستان با مشورت و نظرسنجی کارکنان این اداره‌کل برگزار می‌شود، یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی نماز در ادیان و فِرق مختلف و اثرات نماز در زندگی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل در سال گذشته بود.

بیرانوند با اشاره به تجلیل از فعالان و خادمان نماز اداره‌کل شیلات استان لرستان در سال گذشته و تهیه و توزیع کتاب عفاف و حجاب در بین بانوان اداره‌کل، اضافه کرد: دو دوره مسابقه با موضوع نماز در سال گذشته ویژه کارکنان اداره‌کل شیلات استان لرستان برگزار و از برگزیدگان این مسابقات با اهدای هدایای نقدی و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد. همچنین تقدیر از بانوان محجبه در سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) از دیگر فعالیت‌هایی است که در راستای اشاعه فرهنگ مترقی اسلام در اداره‌کل شیلات استان لرستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha