ماه رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تعالی انسان است
کد خبر: 3964937
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ماه رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تعالی انسان است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: رمضان به‌واسطه روزه‌داری و مهمانی خدا، نزول قرآن کریم و لیالی قدر که فضیلت آن از هزار ماه بالاتر است، ماهی مخصوص و فرصتی برای کسب معنویت است.

مشارکت حداکثری در انتخابات ایستادگی در مقابل دشمنان استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پیام جمعه این هفته با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان به‌واسطه روزه‌داری و مهمانی خدا، نزول قرآن کریم و لیالی قدر که فضیلت آن از هزار ماه بالاتر است، ماهی مخصوص و فرصتی برای کسب معنویت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند بندگان خود را دوست دارد و می‌خواهد در ماه رمضان زمینه تعالی و کمال آنان را فراهم کند، ادامه داد: در ماه رمضان بر اساس سوره قدر، ملائکه بر امام عصر(عج) نازل می‌شوند و این به معنای پیوستگی زندگی ما با امام عصر(عج) است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه امام زمان(عج) فضای ظلم و ستم را دگرگون و رسم عدل و عدالت را در زندگی انسان‌ها حا‌کم خواهد کرد، ادامه داد: انتظار فرج نیاز یک انسان مؤمن و بصیر و تلاش و کوشش برای رسیدن به وضعیت مطلوب است و رسیدن به وضعیت مطلوب در دست توانای قائم آل محمد(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با یادآوری روز ارتش، ادامه داد: با به ثمر رسیدن انقلاب، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره آن را جوانان برومند تشکیل می‌دادند به پیروی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی از انقلاب دفاع کردند و امام راحل به سبب فداکاری ارتشیان، ۲۹ فروردین را روز ارتش نام‌گذاری کردند و مردم ایران هرگز فداکاری ارتش جمهوری اسلامی، لشگر پیاده ۸۴ را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام راحل(ره)، گفت: سپاه پاسداران نقش مهمی در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده است که نخستین آن صیانت از اصول و آرمان‌‌های انقلاب اسلامی، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، خاموش کردن فتنه داعش است.

حجت‌الاسلام شاهرخی تأمین نیازهای دفاعی، بالا بردن قدرت بازدارندگی، ساخت موشک‌های دوربرد و صنایع مورد نیاز انقلاب را از دیگر افتخارآفرینی‌های سپاه پاسداران برشمرد و افزود: نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی به محرومان، عمران و آبادانی و اخیرا نیز در آزمون کرونا در این مقطع حساس از افتخارات این نهاد انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه سپاه و ارتش به عنوان دو بازوی اقتدار نظام اسلامی ایران برای حفظ سرحدات و مرزهای نظام افتخار‌آفرینی کرده و با صلابت در آب‌های بین‌المللی حضور داشته و در سازندگی و محرومیت‌زدایی در خط مقدم هستند، تصریح کرد: در طول قرون گذشته کشور ما دچار حکام زورگو و مستبد بود و از اواسط دوران قاجار و سقوط پهلوی کشور ما تحت سلطه بیگانگان قرار گرفت اما امروز کشور ما در اوج عزت و اقتدار است.

وی با بیان اینکه نقطه مقابل استبداد و سلطه بیگانگان، انتخابات قرار دارد، انتخابات را مردم‌سالاری و اصل بودن مردم در تعیین سرنوشت خود معنا کرد و افزود: انتخابات یعنی مردم در مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند و ما باید به‌واسطه حضور در انتخابات، به‌گونه‌ای آینده کشور را رقم بزنیم که بتوانیم کسب علم و دانش، نیازهای کشور را برطرف کنیم‌ کمااینکه حضور حداکثری در انتخابات تضمین‌کننده انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه واحدهای راکد و نیمه فعال باید از وضعیت کنونی خارج شوند، افزود: از هزار و ۱۸۰ واحد تولیدی لرستان، ۳۰ درصد تعطیل هستند از طرفی نیمی از واحدهای فعال، با نصف ظرفیت کار می‌کنند و واحدهایی نیز در تملک بانک‌ها قرار دارند که می‌طلبد سازمان صمت لرستان با همکاری بانک‌ها واحدهای تولیدی را تعیین تکلیف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به شعار سال و برداشتن موانع تولید در کشاورزی لرستان، یادآور شد: پمپاژهای آبی که در سیل خسارت دیده‌ یا در برنامه‌ریزی دولت باید برای کشاورزان اختصاص یابند به سرعت نصب شوند چراکه کشاورزان از این تعلل‌ها گلایه دارند.

وی با اشاره به اینکه پمپاژ آب و رساندن آب به زمین‌های کشاورزی فرسایش یافته است، گفت: با سفر رئیس قوه قضائیه، پنج کارخانه مهم لرستان تعیین تکلیف شد و بقیه واحدهای تعطیل شده باید با برنامه علمی و تخصصی، فعال شوند.

انتهای پیام
captcha