اجرای طرح ستارگان قرآنی در نوروز ۱۴۰۰
کد خبر: 3960169
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵

اجرای طرح ستارگان قرآنی در نوروز ۱۴۰۰

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای طرح ستارگان قرآنی در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

اجرای طرح ستارگان قرآنی در نوروز 1400علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های این اداره‌کل در ایام نوروز 1400 برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس براساس شعار «تربیت تعطیل نیست» برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی و تربیت زیادی در طی سال و با راه‌اندازی 17 پایگاه مجازی قرآن، عترت و نماز با هدف توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در گستره فضای مجازی شکل گرفت و در بستر پیام‌رسان شاد برگزار شد که این برنامه‌ها همچنان تداوم دارد.

وی ادامه داد: یکی از این پایگاه‌های 17گانه پایگاه حفظ قرآن کریم است که مسئولیت آن به خراسان رضوی واگذار شده است و ماموریت آن، توسعه و حفظ قرآن‌کریم در رشته‌های حفظ جزء 30، حفظ موضوعی، حفظ کل و سایر مسائل مربوط به حفظ در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان است که فعالیت خود را از دو سال گذشته آغاز کرده و اکنون در بستر فضای شاد در حال فعالیت است.

مهدوی‌خواه تصریح کرد: طرح ستارگان قرآنی از جمله طرح‌هایی است که در پایگاه مجازی حفظ با محوریت خراسان رضوی، ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور اجرا خواهد شد که این طرح با هدف شناسایی و معرفی دانش‌آموزان حافظ کل قرآن‌کریم انجام می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: براساس این طرح دانش‌آموزانی که حافظ کل قرآن کریم هستند و شناسایی نشده‌اند، به آنان فراخوان شده تا با ارسال یک کلیپ 15 دقیقه‎ای از تلاوت خود در این طرح  شرکت کنند.

وی در خصوص نحوه تهیه این فیلم‌های ارسالی بیان کرد: در هنگام  ضبط کلیپ شرکت‌کنندگان باید توجه کنند که فیلم را با گوشی همراه ضبط کرده و ابتدا به معرفی خودشان بپردازند که در چه مدتی موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، چه شیوه‎ای را برای حفظ اتخاذ کرده‌اند، چه افتخارات و رتبه‌هایی را کسب نموده‌اند، چه خاطره شیرینی از حفظ قرآن کریم دارند، چه تقاضایی از خداوند منان داشته و از چه کسانی می‌خواهند برای رسیدن به این نعمت بزرگ تشکر کنند.

مهدوی‌خواه اضافه کرد: همچنین در پایان کلیپ نیز والدین دانش‌آموزان، اگر نکته تکمیلی دارند می‌توانند ذکر کنند، ضمن اینکه با توجه به حجم کلیپ‌های واصله، پس از تائید، پخش فیلم دانش‎آموزان حافظ کل قرآن کریم در ایام نوروز  1400 از شبکه شاد انجام خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی دیگر از اهداف برگزاری این طرح را آشنایی دانش‌آموزان با الگوهای موفق در حوزه قرآن و ایجاد انگیزه برای آنان برشمرد و گفت: علاوه بر این نیز برای خود دانش‌آموزان شرکت‌کننده نیز تشویق محسوب می‌شود و پیش‌بینی شده تا در ایام نوروز هر روز یک دانش‌آموز حافظ معرفی شود.

وی در خصوص ارسال آثار بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند کلیپ ضبط شده را حداکثر تا تاریخ 28 اسفند ماه 1399  به آی دی  @qenhelp در شبکه شاد ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha