سند توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی رونمایی شد
کد خبر: 3959904
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

سند توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی رونمایی شد

سند راهبردی ـ اجرائی توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت خراسان رضوی با چشم‌انداز ۱۴۰۳ـ ۱۳۹۵ هجری شمسی رونمایی شد.

سند توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی رونمایی شدبه گزارش ایکنا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی کاظمی‌نسب، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در حاشیه رونمایی از این سند که امروز، ۲۵ اسفندماه، در جریان جلسه شورای معاونان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این سند به منزله نقشه‌ راه است و تا سال ۱۴۰۲ فضای قرآنی مشهد و استان را ترسیم کرده است که شامل اهداف کلان، راهبردها، آسیب‌ها، چالش‌ها، فرصت و نقاط قوت فعالیت‌های قرآنی استان است. در این سند، برنامه‌های ۱۲ دستگاه فرهنگی و دینی درج شده و فعالیت‌های آن‌ها در دبیرخانه کارگروه قرآنی شورای فرهنگ عمومی رصد می‌شود.

وی از معرفی ۱۴ خادم قرآنی از خراسان رضوی جهت تجلیل در رمضان ۱۴۰۰ توسط رئیس‌جمهور، براساس مصوبه کارگروه تبلیغ و ترویج معرفی خادمان خبر داد و گفت:  از ۶۳ مؤسسه قرآنی و ۱۷ استاد و پیشکسوت قرآنی در ایام کرونا حمایت مالی به عمل آمد.

کاظمی‌نسب با اشاره به طرح ملی انتخاب و معرفی روستاهای قرآنی ایران، بیان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور سامان­دهی، تقویت و حمایت از فعالیت ـ ‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه­‌های فرهنگی و دینی ذی‌ربط، طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران را اجرا می‌کند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به اهداف این طرح ملی اشاره و تصریح کرد: الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستاها و توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف این طرح ملی است. تقویت هویت دینی و شبکه‌سازی فعالیت­‌های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور و نحوه ثبت‌نام و شناسایی روستای قرآنی ایران از دیگر اهداف طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی است.

وی اضافه کرد: اهداء نشان ویژه و لوح افتخار روستای قرآنی ایران، تقدیر از خیران قرآنی روستای منتخب، حمایت ویژه از توسعه فعالیت­‌های قرآنی در روستای منتخب و حمایت مادی و معنوی از استعدادهای قرآنی روستای منتخب از جمله جوایز و مشوق‌های در نظر گرفته شده در راستای اجرای این طرح ملی است.

انتهای پیام
captcha