برگزاری جلسات مشاوره ویژه بیش از ۲۴ هزار زوج در آستانه طلاق
کد خبر: 3959897
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

برگزاری جلسات مشاوره ویژه بیش از ۲۴ هزار زوج در آستانه طلاق

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: طی ۱۱ ماه از سال ۹۹، جمعا ۲۴ هزار و ۳۰۰ پرونده به مرکز پیشگیری از طلاق مرکز بهزیستی ارجاع شده که در مجموع ۱۰۳ جلسه مشاوره قبل از طلاق برای این تعداد از زوجین برگزار شده است.

برگزاری جلسات مشاوره برای بیش از 24  هزار زوج در آستانه طلاقبه گزارش ایکنا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی، حسین تنهاطلب، معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، در خصوص فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و طلاق، اظهار کرد: در سال ۹۹، با وجود محدودیت‌های کرونایی در برگزاری دوره‌های حضوری آموزش، ۸۲ دوره در زمینه آموزش پیش از ازدواج با ظرفیت کاری ۳۳۰ ساعت برگزار و ۱۵۰۰ نفر از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند.

تنهاطلب افزود: در زمینه ارتقای مهارت‌های زوجین، ۱۲۹ مورد کلاس برگزار شده که ۵۱۶ ساعت حجم کار بوده و ۲۶۶۰ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند گردیده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش مشاوره تلفنی بهزیستی۲۷ روان‌شناس در سه شیفت مشغول پاسخگویی به متقاضیان در خصوص مشاوره ازدواج و زندکی مشترک هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همه‌ این مشاوره‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: این خدمات حتی در روزهای تعطیل نیز ادامه دارد.

۵۲هزار تماس با ۱۴۸۰ در سال ۹۹

تنهاطلب با اعلام اینکه شماره ۱۴۸۰ در تمام استان در اختیار شهروندان است، یادآور شد: در سال ۹۹ بالغ بر ۵۲ هزار تماس با این بخش از سوی مردم برقرار شده است، که ۷۹درصد آنها شامل ۴۱ هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به اختلافات زوجین و مشکلات خانوادگی بوده است. همچنین مشکلات روانی ـ اجتماعی ۹ هزار و یک‌ صد تماس را شامل شده که ۱۸ درصد کل تماس‌ها را دربرمی‌گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی افزود: در قسمت فرزندپروری ۱۴۰۰ نفر جهت بهره‌مندی از دانش مشاوران به این مرکز تماس گرفته‌اند، که 2.8درصد میزان کل تماس‌ها بوده است.

تنهاطلب همچنین از فعالیت ۲۲۹ مرکز که مشاوره‌های حضوری به مراجعین ارائه می‌دهند خبر داد و گفت: در میان این مراکز شامل خانه سلامت روان محلی با ۴۱ مرکز، دفاتر مشاوره با ۶۱ مرکز، مرکز مشاوره عمومی با 97 مرکز و مرکز مشاوره تخصصی با 30 مرکز به ارائه خدمات مشغول هستند.

وی با بیان اینکه کل مراجعین به این مراکز ۵۰ هزار مورد در سال ۹۹ بوده است، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۶۰ مورد مشاوره قبل از ازدواج، ۱۷ هزار و ۱۴۸ مورد مشکلات خانوادگی، ۱۲ هزار و ۱۳۲ مورد فرزندپروری و ۸ هزار و ۱۶۰ مورد، سایر مراجعات را دربر می‌گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در زمینه مشاوره قبل از طلاق، بیان کرد: طی 11 ماه از سال ۹۹ جمعا ۲۴ هزار و ۳۰۰ پرونده به مرکز پیشگیری از طلاق ارجاع گردیده که در مجموع ۱۰۳ جلسه مشاوره برای زوجین برگزار شده است.

وی علل مهم طلاق در خراسان رضوی را اعتیاد و بیکاری، روابط فرازناشویی و خشونت خانگی برشمرد و گفت: ۷۰ مرکز مجری در شهرستان‌های استان در زمینه غربالگری، ۵ مرکز جهت مداخله، ۴۷ مرکز به منظور مشاوره، ۱۸ کلینیک مددکاری و ۳۰ پیشخوان دولت در این بخش فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha